Arbetsbeskrivning
Myndighetsservice är en enhet inom Myndighetskontoret, Social- och omsorgsförvaltningen.
Inom enheten arbetar tre administratörer och sju handläggare. Myndighetsservice ansvarar för bland annat färdtjänst, dödsbohandläggning, taxor och avgifter, egenavgifter samt LOV-samordning. Vi jobbar också på uppdrag av andra enheter och har en viktig funktion inom social- och omsorgsförvaltningen.
Inom Myndighetsservice söker vi nu en administratör som jobbar på uppdrag av andra enheter inom social- och omsorgsförvaltningen. Vi söker nu dig som vill ansvara för uppdraget som administratör till tre enhetschefer för enheterna, Funktionsnedsättning, Vuxenenheten samt Enheten för äldre. Du ansvarar också som administratör för den egna enheten, Myndighetsservice.
Arbetsuppgifter
Administratör för fyra olika enheter inom samma verksamhetsområde. Stöd till chefer och medarbetare i personal- och lönesystemet Medvind. Fakturahantering, beställningar, boka och planera resor, utbildningar och möten för personal och chefer. Uppdraget som administratör kan komma att utvecklas utifrån enheternas behov.
Du arbetar tillsammans med två andra administratörer i gemensamma frågor och knyter ihop enheternas administrativa behov och arbetssätt för att nå likvärdig service.
Du har din arbetsplats i receptionen för socialtjänsten och delar kontor med administratörskollega som ansvarar för receptionen.
Är du intresserad? Vänta inte med ansökan då rekrytering sker löpande.
Din profil
Du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är driven, noggrann, ambitiös och kommer med nya idéer.
Precis som vi så tycker du att arbetsmiljön är högt prioriterad och något som behöver hållas levande i vardagen genom gruppens engagemang i det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Utbildning
Högskoleförberedande gymnasieexamen eller Handel och administrationsprogrammet (eller motsvarande utbildning) Erfarenhet av liknande uppdrag är meriterande.
Kunskap
God datakunskap- kunna behärska kalkyl-, ordbehandlings- och presentationsprogram. Det är meriterande om du har jobbat som administratör tidigare och har erfarenhet av verksamhetssystemen Raindance, Proceedo, Medvind och Treserva.
Kompetens
Serviceinriktad
Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och för att leverera lösningar.
God samarbetsförmåga
Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och hanterar konflikter på ett konstruktivt sätt.
Strukturerad
Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Flexibel
Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter och att hantera både enkla och mer komplexa arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt. Har fallenhet att lära sig nya datasystem och ta till sig teknologisk utveckling.
Språklig analytisk förmåga
Förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna. Producerar egna dokument av hög kvalitet och har lätt för att uttrycka sig.
Numerisk analytisk förmåga
Förstår numeriska underlag och ser samband. Löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt.
Språkkunskaper
Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Om förvaltningen
Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.
Om Hudiksvalls kommun
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs