Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Interim HR-chef till kommun
Skicka ansökan 11 dagar kvar
HR-chef Verksamhetschef Interim HR-chef
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en interim verksamhetschef för HR- och förvaltning till en kommun i södra Stockholm.    Varmt välkommen att läsa annonsen och sök uppdraget! Om uppdraget Uppdraget innebär att driva och leda verksamheten mot teknik- och fastighetsförvaltningens uppsatta mål. Konsulten ansvarar för en verksamhet bestående av flera olika discipliner där HR respektive digitalisering/IT/System består av flera medarbetare i varje grupp medans i de andra disciplinerna är det enstaka individer som ansvarar för sina områden, t.ex. kommunikatör, nämndsekreterare mfl. Det ställer krav på chefens breda erfarenhet och förmåga att sätta sig in i olika verksamhetsområden och stötta medarbetarna på ett coachande, vägledande och styrande sätt trots att chefen själv inte är expert i verksamheterna. I rollen har man personalansvar för 11 medarbetare, bla HR-specialister, kommuniktatörer, affärsutvecklare och förvaltningsledare. Rollen bör med fördel kunna driva de strategiska frågorna kopplat till HR området samt säkerställa att HR perspektivet framkommer i förvaltningens processer. Konsulten har ansvaret för att planera och redogöra för behov och konsekvenser, ur ett HR-och förvaltningsstöds perspektiv, för de frågor som bereds och beslutas inom förvaltningens olika verksamheter. Arbetsuppgifter • Verksamhet och budgetansvar  • Ansvar för fackliga relationer samt att hålla i samverkansmötena  • Ansvar att hålla i förvaltningens stormöten • Ytterst ansvarig för arbetsrättsliga processer (HR specialister driver frågor självständigt) • Omorganisationer/förändringsledning (HR- och kommunikationsperspektiv) och ledarskapsstrategier • Kompetensförsörjningsplan & löneöversyn för förvaltningen • Ansvar för att kommunens processer implementeras och följs upp tex SAM • Kvalitetssäkra och utveckla förvaltningens HR- och administrativa processer • Ansvar för beredning och redovisning av ärenden som ska upp i nämnd inom ovan angivna ansvarsområden (exempel: kompetensförsörjningsplan, SAM-uppföljning och sammanträdesordning) • Ekonomisk uppföljning, personalredovisning och analys • Omvärldsbevakning (utöver kommungemensam, främst fastighetsbranschen) • Ytterst ansvarig för kommunikationsstrategi tas fram, efterlevs och uppdateras (ligger hos kommunikatör) Vem är du? Vi ser att du ska uppfylla följande; • Minst 3 års erfarenhet av liknande roll inom kommunal verksamhet Konsulten bör ha en administrativ förmåga och intresse att leda flera olika stödverksamheter.  Du erbjuds Tjänstens omfattning är 100% med start mitten av juni 2025 och förväntas pågå i 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning i ytterligare 5 månader. Plats för uppdraget är en kommun i södra Stockholm med möjlighet till distansarbete - en fast dag på kontor och möjlighet till två dagars distansarbete per vecka. Möjlighet till kortare semester under sommaren går att diskutera. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Therese Sundin på [email protected]  Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk