Arbetsuppgifter
Är rekrytering det roligaste du vet? Då kan det vara dig vi söker!
Socialförvaltning Centrum tycker att rekrytering är en viktig och strategisk process och prioriterar därför detta HR-stöd.
Vår nuvarande HR-specialist rekrytering utvecklas vidare i vår HR-avdelning. Därför söker vi nu dig som vill arbeta som HR-specialist med uppdrag att operativt stötta förvaltningens chefer i rekrytering. Vi använder en kompetensbaserad och normkritisk rekryteringsmetodik. Du kommer även att stötta i LAS-frågor kopplat till rekrytering och hantera företrädesrätten och rekryteringsordningen. Samordning av förvaltningens platser till socionomstudenter på Göteborgs Universitet ingår i ditt uppdrag.
Du kommer ha lokalt ansvar för process rekrytering och ingå i arbetsgrupper och nätverk inom Göteborgs stad, med möjlighet att påverka förvaltningens och stadens process för rekrytering!
Uppdraget kan komma att breddas med andra arbetsuppgifter som ingår i rekryteringsprocessen och kompetensförsörjning.
Socialförvaltning Centrum är en lagom stor förvaltning med ett gott internt samarbete. Här får du möjlighet att lära känna förvaltningens 50 chefer. Arbetsplatsen är lokaliserad centralt på Skånegatan 9A där vi arbetar i fräscha aktivitetsbaserade lokaler med goda kommunikationsmöjligheter och nära till lunchrestauranger.
Enligt medarbetarenkäten har vi fina värden på HR-avdelningen, vårt arbete känns meningsfullt, vi utvecklas i det dagliga arbetet och vår chef visar uppskattning för vårt arbete.
"Jag har aldrig tidigare arbetat på en avdelning där vi kompletterar varandra så bra, vi stöttar varandra i med- och motgång, vi ställer upp för varandra och jag kan lita på att alla gör sin del och mer därtill", säger en av dina framtida kollegor.
På HR-avdelningen har vi utöver arbetsplatsträffar och verksamhetsmöten även veckovisa möten för kollegialt stöd och gemensam kompetensutveckling.
Din framtida chef med 15 kollegor ser fram emot din ansökan!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom personal och arbetsliv eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av operativt arbete som rekryteringsstöd till chefer/kunder. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med normkritisk och kompetensbaserad rekrytering. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma recruit / Grade Varbi och Refapp / Refensa.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och kundernas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Tillsättning sker efter att erforderliga beslut fattats.
Intervjuer kommer att hållas 15 och 16 januari.
Vi ser fram emot din ansökan - välkommen till oss!
Övrigt
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för
Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om oss
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!