Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till statlig myndighet i Stockholm
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Administratör
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en administrativ stjärna med minst 3 års arbetslivserfarenhet? Vill du dela med dig av din kunskap på en samhällsviktig myndighet? Då är detta rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi efter en administratör till en statlig myndighet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en duktig administratör till en myndighet i Stockholm. Som administratör hos myndigheten kommer du att vara ett viktigt stöd i deras arbete.

Som administratör hos myndigheten kommer du att arbeta brett som admistratör och chefsstöd. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att t sköta praktiska mötesförberedelser och dokumentera, ordna med fikabeställningar, leda och facilitera möten i ZOOM och Teams samt sköta myndighetens utbildningsadministration.

Till denna tjänst söker vi dig som är positivt och gillar att arbeta med flera saker samtidigt. Du är en duktig på att formulera dig i skrift och arbetar väl i grupp.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

  • sköta administrativa rutiner
  • planera och samordna
  • arbeta utifrån fastlagda rutiner
  • vara ett operativt stöd för verksamheten
  • formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
  • hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
  • hantera många kontakter med anställda och allmänhet
  • göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
  • göra kalenderbokningar, mötesbokningar
  • utföra reseplanering
  • fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
  • projektplanering och uppföljning av projekt
  • skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

Krav för tjänsten 

  • gymnasium eller likvärdig utbildning
  • goda kunskaper att arbeta digitalt (e-post, Microsoft Office-program, Microsoft Teams, ZOOM m.m.)
  • minst tre (3) års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete (praktiska mötesförberedelser, dokumentation, fikabeställningar etc.).
  • erfarenhet av att leda och facilitera möten i ZOOM och Teams
  • erfarenhet av utbildningsadministration
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav för tjänsten

  • erfarenhet av arbete som chefsstöd.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med en planerad start 25 augusti och pågår tom 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i centrala Stockholm, viss möjlighet till distansarbete finns efter ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. 

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
22 juli