Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Tekniska förvaltningens städverksamhet befinner sig i en utvecklingsfas där flera administrativa och operativa rutiner behöver ses över och förbättras. För att möjliggöra detta söker vi nu en tillfällig administrativ resurs som kan stödja arbetet med att effektivisera, strukturera och digitalisera verksamhetens interna arbetssätt.
Du kommer att arbeta nära avdelningschef och andra nyckelpersoner inom städverksamheten, med särskilt fokus på att skapa långsiktigt hållbara strukturer som på sikt kan minska behovet av en motsvarande stödfunktion.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• Skapa ett rullande och hållbart system för schemaläggning av vikarier
• Ta fram en förbättrad introduktionsprocess för vikarier och nyanställd
• Upprätta en enkel och överskådlig inventarielista
• Samla in och strukturera data kring egenkontroller, avvikelser och förbättringsförslag
• Skapa systematiserade rutiner för nyckelhantering och felanmälan av städmaskiner
• Digitalisera och förenkla pappersbaserade arbetsmoment och rutiner
• Sammanställa och följa upp statistik såsom klagomål, avvikelser och förbättringsåtgärder
• Utveckla en hanteringsrutin för extrabeställningar från verksamheter
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av administrativt arbete
• God IT-vana och förmåga att arbeta i digitala verktyg och system
• Erfarenhet av att arbeta med struktur, dokumentation och processutveckling
• God förmåga att självständigt driva arbete framåt
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• Gymnasieutbildning, gärna med vidareutbildning inom t.ex. HR, administration, ledarskap eller motsvarande
Meriterande
• Tidigare erfarenhet av lokalvårdsverksamhet
• Erfarenhet av inköp och fakturahantering
• Kunskap om arbetsmiljöfrågor och enklare uppföljningsarbete
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara strukturerad, lösningsfokuserad och trygg i att arbeta självständigt. Rollen kräver initiativförmåga och ett stort intresse för att förbättra interna processer.
ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.