Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kontorskoordinator till ISOF
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Kontorskoordinator
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker nu en Kontorskoordinator till Institutet för språk och folkminnen (ISOF). Du kommer få arbeta i en varierad roll där du bidrar till att skapa ordning, struktur och goda förutsättningar för den dagliga verksamheten. Du fungerar som ett administrativt stöd till både chefer och medarbetare, samtidigt som du har ett helhetsansvar för att kontoret fungerar smidigt. Tjänsten passar dig som är självgående, serviceinriktad och trivs i en roll där du får kombinera struktur, samordning och praktiska lösningar i en dynamisk arbetsmiljö. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: - Vara administrativt stöd till avdelningschefer och medarbetare på avdelningarna. - Ansvarig för att se till att kontoret är organiserat, rätt utrustat och att medarbetare har alla förutsättningar för att den dagliga. - Verksamheten ska kunna fungera, t.ex. beställa kontorsmaterial, uppdatera lathundar, scheman etc. - Administrativt arbete, t.ex. registrera ärenden, göra tolkbokningar, bevaka och hantera mejl, telefon och post, stöd i myndighetens. - Uppdrag att fördela revitaliseringsbidrag. - Stöd vid möten, seminarier, workshops, konferenser: beställa/hämta/köpa catering/fika etc. - Samordning av lokalfrågor, teknisk utrustning och telefoni. Kontakta hyresvärd, service och larmbolag m.m. - Hantera resebokningar och vara kontaktperson för resebyrån - Nära samarbete med Avdelningen stöd och utveckling i frågor gällande personal, introduktioner, avtal och ekonomi, registratur och diariefrågor. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Kontorskoordinator är ett konsultuppdrag på heltid med start under vecka 32 (slutet av veckan) och beräknas pågå till och med mitten av februari 2026. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: - Tidigare statlig erfarenhet från liknande roll - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-23. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonomiassistent Ekonomiadministratör
Idag
Support Administratör Administrativ support
Igår
Support Chefsassistent Administrativ support
Igår