Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Myndigheten för vård- och omsorgsanalys söker en HR-generalist
Skicka ansökan 44 dagar kvar
HR-generalist
44 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. I dag arbetar cirka 60 personer på myndigheten. Vi söker en HR-generalist som vill arbeta brett inom HR och samtidigt axla huvudansvaret för att driva och utveckla vår rekrytering framöver. Tjänsten är placerad på staben, vår administrativa avdelning, där de interna stödfunktionerna är samlade. Om rollen Som HR-generalist hos oss får du ett brett och varierat uppdrag där du arbetar nära chefer och kollegor i en mindre, samarbetsinriktad organisation. Du: • har huvudansvar för rekrytering och stöttar chefer genom hela rekryteringsprocessen • ger stöd till chefer i HR-processer som kompetensförsörjning, lönebildning och arbetsmiljöarbete • leder och deltar i HR-relaterade projekt utifrån verksamhetens behov • arbetar med likabehandlingsfrågor • arbetar i administrativa och digitala system som stödjer HR-processerna Vi söker dig som har: • en akademisk examen inom HR/personalvetenskap, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig organisation • erfarenhet av och ett starkt intresse för kompetensbaserad rekrytering • erfarenhet av att arbeta i en rådgivande roll • erfarenhet av att arbeta både operativt och strategiskt inom HR. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att arbeta i rekryteringsverktyget ReachMee • erfarenhet från arbete inom en mindre statlig myndighet eller offentlig sektor Personliga erfarenheter Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs i en serviceinriktad roll, arbetar noggrant och strukturerat samt är van att arbeta självständigt. Du är relationsskapande, har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till ett positivt och inkluderande arbetsklimat. Inom myndigheten är vi vana vid att hjälpa varandra med olika arbetsuppgifter, även utanför våra huvudsakliga ansvarsområden, och vi förutsätter att du delar det synsättet. Vad kan vi erbjuda? Hos oss får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla – vi arbetar med några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi sitter i ljusa och fina lokaler i centrala Stockholm och erbjuder bland annat möjlighet till regelbundet distansarbete, friskvård på arbetstid och ett generöst friskvårdsbidrag. Myndigheten för vård- och omsorgsanalys strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter en jämn könsfördelning samt etnisk, social och kulturell mångfald. Tjänsten är på heltid och gäller en tillsvidareanställning. Den inleds med provanställning i sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. Organisatoriskt rapporterar du till biträdande stabschef. Din arbetsplats är vid myndighetens kontor i centrala Stockholm. Så ansöker du Välkommen att skicka in din ansökan inklusive personligt brev och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025. Om du har frågor För information om anställningen, kontakta biträdande stabschef Rebecca Wadell på [email protected]. Fackligt ombud är Maj Rodin för Saco, som nås via [email protected]. Samtliga kan nås via växeln på 08-690 41 00.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-01
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare