Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Sales Support
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Support Sales Support
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I rollen som Sales Support kommer du att arbeta i kundteam tillsammans med Account Managers och/eller Key Account Managers, där din uppgift är att ge stöd till vår kunds verksamhet genom administration och annat produkt- och kundrelaterat säljarbete. Arbetet innebär tät kontakt med både kunder och andra avdelningar inom organisationen, med syftet att ge service, bidra till försäljning, registrera och hantera ordrar i interna system. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i affärssystem, villkor, rutiner och arbetssätt.

Hos vår kund välkomnas du till ett varmt och energifyllt arbetsklimat som präglas av glädje, samhörighet och ett högt engagemang. Här tycker man om att både arbeta tillsammans – och ha roligt tillsammans.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

  • Orderläggning i interna system (Navision)
  • Uppdatering, administration och kundanpassning av beställningsportal
  • Besvara produktfrågor
  • Offerthantering
  • Skapa och uppdatera biddar
  • Inköpshantering
  • Leveransbevakning av ordrar
  • Hantering av garantiärenden och returer
  • Kontakt med tillverkare och distributörer för att ta fram aktuella priser och beställningsunderlag
  • Kontroll av leverantörsfakturor mot kundorder
  • Driva mindre projekt med leveranser av produkter och tjänster
  • Löpande arbete med utveckling av arbetsmetoder och rutiner

Geografisk placering: Solna, Stockholm

Du erbjuds:

  • En spännande och utvecklande roll där du kan göra skillnad för kunders verksamheter
  • Arbete med innovativa och kvalitativa produkter och lösningar
  • Möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling
  • Arbeta i ett sammansvetsat team med erfarna kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap

Vad vi söker:

För att trivas i rollen bör du drivas av att ge god service, vara en del av säljprocessen och vilja arbeta mot mål – både individuella och gemensamma. Du tycker om att arbeta i team med varierande arbetsuppgifter och har ett flexibelt förhållningssätt.

Vi söker dig som:

  • Har goda kunskaper inom system och som har arbetat med Navision
  • Initiativförmåga och kan planera dina arbetsuppgifter effektivt
  • Är strukturerad, ansvarsfull, flexibel och noggrann
  • Har god social kompetens samt förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
  • Är en innovativ lagspelare med positiv attityd och förmåga att bidra till en god stämning

Tidigare branschvana och produktkunskap inom IT är meriterande. Det är ett krav med erfarenhet av liknande roller som säljstöd, orderhantering eller kundsupport. Du har god datorvana, är en fena på system och behärskar Officepaketet väl.

Som person är du självständig, prestigelös och noggrann. Du gillar administrativa arbetsuppgifter och har ett genuint intresse för service och försäljning. Du har gymnasiekompetens och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökan:

Vi ser gärna att du kan börja i mitten av augusti 2025. Du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Nova Work och konsultuppdraget är ett föräldravikariat.

Vi tillämpar löpande urval i denna process, tillträde är enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att mejla [email protected] eller [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Behovsanställning
Publicerad 2025-06-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet -
Hemsida Länk