Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR-koordinatorer till kulturförvaltningens HR-avdelning
Skicka ansökan 13 dagar kvar
HR-koordinator
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum. Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter. ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en del av ett team som präglas av en hög grad av kollegialt stöd och ett generöst klimat där kompetens och erfarenhet delas? Vi söker nu två HR-koordinatorer till vår personalenhet som är en del av förvaltningens HR-avdelning. Personalenheten består av två HR-koordinatorer och fem administratörer. Vi finns där verksamheten händer och är ett efterfrågat stöd till förvaltningens alla verksamheter. I rollen som HR-koordinator kommer du att arbeta med ett brett spektrum av administrativa och operativa arbetsuppgifter så som framtagning av anställningsavtal och lönerapporter inför lönekörning, hantering av statistik, gallring av underlag handlingar, administration av behörigheter i personaladministrativa system. Du kommer att vara ett stöd till chefer i rekryteringsprocessen, framtagandet av kravprofil, platsannons, urval, intervjuer och referenstagning. Vissa arbetsrättsliga aspekter ingår i uppdraget och då främst kopplat till avtalstolkning i frågor kring rekrytering, bemanning och löneadministration. Tjänsten kan eventuellt även komma att innefatta ett lokalt processansvar för en av våra HR-processer inom exempelvis rekrytering eller löneadministration där du leder och utvecklar förvaltningens arbete inom det processområdet. Hos oss kommer du att delta i olika nätverk och arbeta i nära samarbete med övriga kollegor i personalenheten och HR-avdelningen. Vi förväntar oss att du tar efter personalenhetens arbetssätt, arbetar förebyggande, proaktivt och bidra till verksamhetens utveckling. Vi har ett hybrid-arbetssätt vilket innebär att vi har möjlighet att delvis arbeta från annan plats än på kontoret. Vår gemensamma arbetsplats finns i moderna lokaler på Östra Hamngatan vilket innebär goda förbindelser med kollektivtrafiken. Hos oss får du möjlighet till flexibel arbetstid, friskvårdssubvention och du blir en del av en sammanhållen grupp som bryr sig om och stöttar varandra. De två tjänsterna är vikariat på 100% med start 1 augusti 2025 till och med 31 december 2026. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kandidatexamen inom personalvetenskap, arbetsvetenskap, beteendevetenskap eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Krav för tjänsten är att du har arbetat med löneadministrativa uppgifter, erfarenhet av att arbeta med flera delar av rekryteringsprocessen. Du har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet, förmåga att snabbt sätta dig in i nya IT-system och arbetssätt. Det är meriterande om du tidigare arbetat med kompetensbaserad rekrytering. För att trivas hos oss är du strukturerad, noggrann och driven. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och trivs med att samarbeta. Viktigt för tjänsten är att du kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt, är trygg i din kommunikation och kan anpassa den efter målgrupp. Det är även viktigt att du har förmågan att snabbt ändra perspektiv och kan gå från detalj till helhet beroende på situation och behov. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan komma att börja kalla till intervjuer innan sista ansökningsdagen har passerat. Samtliga ansökningar som kommer in i tid kommer att beaktas. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi skapar möjligheter för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö, bland annat genom att erbjuda personalvårdsprogram och förmånliga rabatter på årskort hos flera träningscenter, cykelförmån och friskvårdsbidrag. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev, istället får du svara på ett antal urvalsfrågor som är kopplade till tjänstens krav och innehåll. Det ger en mer rättvis och träffsäker bedömning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet 6 Månader eller längre