Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supporttekniker till kund i Stockholm
Skicka ansökan 2 dagar kvar
Supporttekniker It-supporttekniker
2 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en it-supporttekniker som gillar kundkontakt och tycker att service och it-support är stimulerande. Varmt välkommen med din ansökan! 

Om uppdraget

Vi söker en supporttekniker till ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt till och med 30 september 2025, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia och uppdraget är på heltid och arbetet utförs i kundens lokaler i Solna. Du ska kunna arbeta större delen av sommaren men det kan vara möjligt med semester några enstaka dagar/enstaka vecka (ej under v.27-30). 

Dina arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att ingå i it- och digitaliseringsavdelningens it-support som ger teknisk it-support till hela verksamheten. Tjänsten är en kombination av självständiga insatser och lagarbete. I arbetet ingår det bl a att

  • Ge bra service via telefon och bra service vid ett fysiskt bemötande
  • Hantera beställningar av datorer och kringutrustning
  • Utlämning av utrustning, utbyte av datorer samt utbyte av skärmar m.m.
  • Hjälpa användare på kontoret med exempelvis felsökning, skärmproblem, reservtillbehör m.m. 
  • Konferensrumsteknik (felsökning och assistans vid möten)
  • Finnas med i första och andra linjens it-support och ta emot och registrera ärenden
  • Arbeta med ärenden i ärendehanteringssystemet Jira
  • Kontohantering i Active Directory (låsa upp konton osv)
  • Administration i Exchange
  • Installation av datorer och felsökningar
  • Mobiltelefonhantering, MDM
  • Skriva instruktioner/lathundar/rutiner/dokumentation

Dina kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning IT eller annan utbildning som vi bedömer som motsvarande
  • Minst 2 års erfarenhet av användarsupport inom IT
  • Goda kunskaper inom Microsoft Windows 10 och/eller 11, Active Directory, Exchange samt MS Office 
  • Vana att jobba i ärendehanteringssystem
  • Vana vid hantering och administration av mobiltelefoner
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Meriterande 

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av:

  • SCCM Client Center och monitor
  • Ärendehanteringssystemet Jira
  • Citrix director/studio
  • MDM (Mobile Device Managament)
  • IP, Decttelefoni och larm samt erfarenhet av att arbeta i Telias Servicedesk web
  • Konferensrumsutrustning 

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-05-22.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Julia Aldén, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073-746 37 00.

 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2022 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. 

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundmottagare Kundrådgivare Servicebiträde Kundsamordnare Kundspecialist Kundinformatör Kundtjänstchef Kundmedarbetare Service Manager Kundhandläggare Service Advisor Serviceansvarig Customer Support Kundtjänstansvarig Teknisk kundtjänst Supportmedarbetare Kundtjänstrådgivare Customer Specialist Teknisk kundsupport Kundtjänstassistent Kundtjänstspecialist Customer Coordinator Kundtjänsthandläggare Kundtjänstmedarbetare Kundservicespecialist Kundservicekoordinator Customer Sales Support Customer Sucess Manager Customer Success Manager Customer Service Manager Customer Service Officer Administrativ kundsupport Kontorsservicemedarbetare Administrativ medarbetare Customer Success Specialist Customer Service Specialist Customer Service Coordinator Customer Relationship Manager Teknisk kundtjänstmedarbetare Customer Success Representative Administrativ kundtjänstmedarbetare
15 maj