Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supporttekniker till avdelningen Applikationsdrift och it-support
Skicka ansökan 14 dagar kvar
IT-support Supporttekniker
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du supporttekniker och sugen på en spännande digitaliseringsresa? Kom till oss på Finansinspektionen (FI) och bidra med din kompetens genom att ansvara för användarstöd på FI. Vi är ett engagerat it-team som arbetar agilt för att leverera tjänster till FI:s medarbetare, allmänheten och företag under vår tillsyn. Nu förstärker vi vår it-organisation. Om jobbet Som supporttekniker på avdelningen Applikationsdrift och it-support är du en del av teamet it-support som primärt ansvarar för användarstöd på FI. Teamet jobbar uteslutande on-site med högt fokus på att stötta och hjälpa FI:s medarbetare med applikationer och teknisk utrustning. Arbetet sker via ärendehanteringssystem, över telefon eller på plats. Du kommer också arbeta med felsökning och konfiguration av teknisk utrustning samt att stötta andra team på It. Du förväntas aktivt bidra till förbättringar av de processer och rutiner som styr och kvalitetssäkrar arbetet. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har flera års arbetslivserfarenhet som supporttekniker • har ett genuint intresse och vilja att lära och utvecklas • har jobbat med ärendehanteringssystemet Easit • har goda kunskaper om felsökning, konfiguration och installation av PC och Windows 10 • har goda kunskaper om iOS och MS Office • har arbetat i Active Directory • har arbetslivserfarenhet som supporttekniker on site • uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du                                                                   • har arbetat på myndighet inom den finansiella sektorn • har arbetat med HUMLY • har kunskap om uppsättning och driftsättning av Logitech videokonferensrumsutrustning. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • vara hjälpsam, flexibel och bemöta andra på ett vänligt och respektfullt sätt • driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde • vara effektiv även när uppgifterna är rutinartade. Om FI FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/ Verksamhetsområde It leder det strategiska digitaliseringsarbetet, driver innovation och ansvarar för internationell koordinering inom it. Vårt uppdrag är brett och vårt ansvarsområde sträcker sig från löpande drift, support och säkerhet till utveckling och förvaltning av våra system, projektledning, arkitektur, upphandlingar samt leverantörsstyrning. Här jobbar cirka 100 personer, fördelade på 5 avdelningar och en stab. Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetspsykologiska tester kan ingå i rekryteringsprocessen. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder: https://www.fi.se/sv/om-fi/arbeta-pa-fi/vi-erbjuder/https://www.fi.se/sv/om-fi/arbeta-pa-fi/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv och relevanta intyg eller examensbevis. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.   Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.   Omfattning: Heltid Kontaktperson: Joakim Sandberg, avdelningschef, 08-408 980 93 Sista ansökningsdag: 2025-06-03   #LI-DNI

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundmottagare Kundrådgivare Servicebiträde Kundsamordnare Kundspecialist Kundinformatör Kundtjänstchef Kundmedarbetare Service Manager Kundhandläggare Service Advisor Serviceansvarig Customer Support Kundtjänstansvarig Teknisk kundtjänst Supportmedarbetare Kundtjänstrådgivare Customer Specialist Teknisk kundsupport Kundtjänstassistent Kundtjänstspecialist Customer Coordinator Kundtjänsthandläggare Kundtjänstmedarbetare Kundservicespecialist Kundservicekoordinator Customer Sales Support Customer Sucess Manager Customer Success Manager Customer Service Manager Customer Service Officer Administrativ kundsupport Kontorsservicemedarbetare Administrativ medarbetare Customer Success Specialist Customer Service Specialist Customer Service Coordinator Customer Relationship Manager Teknisk kundtjänstmedarbetare Customer Success Representative Administrativ kundtjänstmedarbetare
15 maj
Support 1st line Line Support Supporttekniker First Line Support
Idag