Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Tysktalande HR-administratör till kund i Göteborg
Skicka ansökan 5 dagar kvar
HR-administratör
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Som HR-administratör hos vår kund kommer du att spela en central roll i att säkerställa en smidig, effektiv och korrekt leverans av HR-tjänster inom ett brett spektrum av områden. Du kommer att arbeta nära HR-chefer, HRBP:s och andra nyckelintressenter med fokus på att upprätthålla hög kvalitet och följsamhet i allt från personaladministration till lönehantering och organisationsförändringar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av att: - Hantera personaldata, registrera nyanställningar, interna förändringar och avslut, samt administrera massuppdateringar i HR-systemet - Vara ansvarig för administration kring konsulter – inklusive registrering, uppdateringar och hantering av ad hoc-förfrågningar - Administrera avslutsprocesser och säkerställa att dessa följer lokala arbetsrättsliga regler och interna policys - Producera och analysera HR-rapporter gällande exempelvis headcount och övrig personalstatistik både lokalt och globalt - Hantera och dokumentera frånvaro som sjukfrånvaro, föräldraledighet, semester, studier och militärtjänst - Uppdatera organisationsdata samt driva igenom strukturella förändringar och hantera massförändringar - Arbeta med lönehantering inklusive samarbete med externa lönepartners vid behov, samt administration av förmåner, incitamentsprogram och årlig lönerevision - Stötta medarbetare i frågor kring lön och förmåner - Administrera arbetstid, schemaläggning och närvaro, samt säkerställa att tidsregistrering sker enligt gällande regelverk Detta är ett konsultuppdrag med placering hos vår kund, ett ledande företag inom fordonsindustrin. Tjänsten avser 100% med placeringsort i Göteborg. Startdatum för denna tjänst är omgående och pågår i 6 månader, med chans till förlängning. Om dig Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom HR, personaladministration, ekonomi eller annat relevant område. Du har minst ett års erfarenhet från en liknande roll inom HR eller bred operativ HR-administration, gärna med erfarenhet av lönehantering, HR-support och systemuppdateringar. Vi söker dig som är flytande i tyska och engelska. Vi ser även att du har god kännedom om arbetsrätt, GDPR, skatteregler och HR-processer. Du har erfarenhet av att arbeta i HR-system, gärna SAP SuccessFactors, samt goda kunskaper inom rapportering och analys. Du är strukturerad, lösningsorienterad och noggrann, samt van vid att hantera konfidentiell information. Vidare är du serviceinriktad och kommunikativ, med förmåga att samverka både med medarbetare och chefer. Flytande engelska och spanska är ett krav, andra europeiska språk är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Enna Dedagic på [email protected] Har du frågor angående registrering, vänligen kontakta vår support via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk