I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Vi söker en administratör till personlig assistans
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss kommer du att ingå i ett team med chefer och koordinator. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en processinriktad organisation som arbetar utifrån ständiga förbättringar, vilket innebär att vi alla ansvarar för att löpande följa upp och vidareutveckla verksamheten. I din roll som administratör hos oss kommer du i fösta hand att stödja våra chefer med allmänna administrativa uppgifter så som fakturahantering, Intraphone, kontering, sjuk- och friskanmälningar, schemahantering och liknande. I en organisation i ständig förändring kan arbetsuppgifterna komma att förändras.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom administration och/eller service eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser goda kunskaper i förvaltningens interna system, så som Personec, Time Care, Procapita, Proceedo, Meddix, Intraphone, Lifecare samt kommunens ekonomisystem som meriterande. Du ska ha förmåga till att analysera och redovisa scheman från systemet TimeCare.
Arbetet kräver att du är noggrann, stresstålig och att du har förmåga att själv upparbeta struktur i arbetet. Att du har kundfokus i ditt arbete ser vi som en självklarhet. Du trivs i servicerollen och du är duktig på att hantera alla sorters människor, med olika förväntningar och olika behov.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet från verksamhets området är meriterande.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.