Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en engagerad, närvarande ledare med positiv energi, som är redo för ny utveckling i en
dynamisk tjänst hos marknadsledande DB Schenker.
I rollen som avdelningschef coachar du ditt team, bestående av 15 medarbetare, mot att nå uppsatta mål och
verka för en god kundupplevelse. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en verksamhet med hög förändringstakt
där samarbete är en framgångsfaktor. Som ledare är du trygg och har ett positivt förhållningssätt. Vi ser att du
har en stark vilja och en god förmåga att inspirera, leda och stötta ditt team. Vi ser även att du som söker
tjänsten har erfarenhet av en ledarroll samt bakgrund inom kundtjänst. Du blir en viktig del i vårt centrala
team, bestående av 3 avdelningschefer och 50 medarbetare. Befattningen rapporterar direkt till Head of
Customer Service Sweden & Denmark och du kommer att samarbeta med alla våra 25 distrikt inom Sverige och
Danmark. Det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi ser fram emot att välkomna en engagerad
och passionerad individ till vårt team för att fortsätta erbjuda en förstklassig kundservice upplevelse.
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Här bidrar du, tillsammans med 74,000
kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. Be one team with one goal är en av DB Schenkers
grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra
till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra
kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du
spela i det vinnande laget – tveka inte att skicka in din ansökan!
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas efter överenskommelse så skicka gärna din
ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och
erfarenheter.
Ansvarsområden
Kvalifikationer
Om företaget
Schenker AB