Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Avdelningschef
Skicka ansökan 56 dagar kvar
Avdelningschef
56 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en engagerad, närvarande ledare med positiv energi, som är redo för ny utveckling i en

dynamisk tjänst hos marknadsledande DB Schenker.


I rollen som avdelningschef coachar du ditt team, bestående av 15 medarbetare, mot att nå uppsatta mål och

verka för en god kundupplevelse. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en verksamhet med hög förändringstakt

där samarbete är en framgångsfaktor. Som ledare är du trygg och har ett positivt förhållningssätt. Vi ser att du

har en stark vilja och en god förmåga att inspirera, leda och stötta ditt team. Vi ser även att du som söker

tjänsten har erfarenhet av en ledarroll samt bakgrund inom kundtjänst. Du blir en viktig del i vårt centrala

team, bestående av 3 avdelningschefer och 50 medarbetare. Befattningen rapporterar direkt till Head of

Customer Service Sweden & Denmark och du kommer att samarbeta med alla våra 25 distrikt inom Sverige och

Danmark. Det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi ser fram emot att välkomna en engagerad

och passionerad individ till vårt team för att fortsätta erbjuda en förstklassig kundservice upplevelse.


För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Här bidrar du, tillsammans med 74,000

kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. Be one team with one goal är en av DB Schenkers

grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra

till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra

kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du

spela i det vinnande laget – tveka inte att skicka in din ansökan!


Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas efter överenskommelse så skicka gärna din

ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och

erfarenheter.

Ansvarsområden

  • Ledning och coachning av medarbetare i teamet, för att säkerställa kvalitativ och kundorienterad kundservice och kontinuerligt identifiera områden med förbättringspotential.
  • Operativ daglig planering samt arbetsledning.
  • Samarbeta med andra avdelningar inom företaget för att säkerställa enhetlig kommunikation och kundhantering.
  • Kompetensutveckla, entusiasmera medarbetarna och stärka sammanhållningen i teamet, genom proaktivitet, målstyrning och en hög grad av delegerat ansvar och mandat.

Kvalifikationer

  • Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team. Gärna inom större konsumentinriktade
  • företag.
  • Erfarenhet av kundservice.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska.
  • Relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Förmåga att stötta, inspirera och leda ett team mot uppsatta mål.
  • Det är meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet från logistikbranschen.
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Om företaget

Schenker AB

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare