Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kontorsassistent till NYAB i Luleå
NYAB
Luleå Heltid
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Receptionist Kontorsassistent
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara ansiktet utåt för ett expansivt företag och samtidigt ha en central roll i att hålla kontoret igång? Vi på NYAB Sverige AB söker nu en kontorsassistent till vårt kontor på Murbruksvägen i Luleå. Hos oss blir du en del av ett engagerat team i ett växande företag där du får möjlighet att kombinera service, administration och ansvar. Du får en varierad vardag och en arbetsplats där vi värdesätter både professionalism och trivsel.

Om rollen

Som kontorsassistent/receptionist blir du den som ger våra besökare och medarbetare ett professionellt första intryck. Du ansvarar för att receptionen och kontorsmiljön fungerar smidigt i vardagen och bistår organisationen med administrativt stöd. Rollen passar dig som trivs i en varierad arbetsmiljö och gillar att kombinera service med struktur.

Dina arbetsuppgifter

  • Ta emot och välkomna besökare samt hantera inkommande samtal och e-post
  • Ge administrativt stöd, exempelvis bokningar, dokumenthantering och mötesförberedelser
  • Hantera post, leveranser och inköp av kontorsmaterial
  • Ansvara för inköp av kaffe, frukt och andra förnödenheter till kontoret
  • Vara delaktig i att hålla ordning och trivsel i gemensamma utrymmen
  • Stödja vid planering och koordinering av interna och externa möten
  • Introducera och välkomna ny personal
  • Övriga kontors- och receptionsrelaterade uppgifter

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet som receptionist, kontorsassistent eller liknande administrativ roll
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Är van att arbeta i MS Office (Word, Excel, Outlook)
  • Har förmåga att arbeta strukturerat, prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt
  • Är serviceinriktad och lägger märke till mindre detaljer för att öka trivsel
  • Är social och kommunikativ, med en förmåga att få människor att känna sig välkomna och trivas i ditt sällskap.

Meriterande

  • Erfarenhet från bygg- eller industribranschen
  • Vana av att arbeta i olika administrativa system eller affärssystem
  • Eftergymnasial utbildning inom administration, service eller liknande

Dina egenskaper

För att trivas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, professionell och har ett öga för detaljer. Du är flexibel, lösningsorienterad och kan arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar prestigelöst med andra. Du trivs i internationella miljöer och tar gärna initiativ för att förbättra rutiner och arbetssätt.

Varför ska du arbeta på NYAB?

Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar.

Genom vår entreprenöriella själ har vi skapat en familjär gemenskap med stark lagkänsla där vi vågar vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar och möjligheter att utvecklas. På NYAB arbetar du inte ensam, utan tillsammans mot ett gemensamt mål med möjlighet till utveckling och interna karriärvägar. Vi tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft i en miljö med individen i centrum och möjlighet till påverkan i varje enskild roll, med frihet under ansvar.

Om NYAB

NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-10
Antal platser 1
Hemsida Länk