Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköpssamordnare till arbetsmarknad och vuxenutbildning
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Inköpssamordnare
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Göteborg ska alla kunna växa. Fritt och självständigt. Det kräver att fler får kompetens som matchar arbetsmarknadens behov. Och därigenom jobb, en egen försörjning och möjlighet att bidra till samhället. Oavsett hur resan dit ser ut, ska alla få plats i vår stad. Därför finns förvaltningen för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Vi ser varje människas potential och öppnar vägar framåt. Genom att samordna Göteborgs Stads arbetsmarknadsinsatser och säkerställa den kommunala vuxenutbildningen sätter vi riktning och är ett nav för samarbete. Tillsammans med engagerade entreprenörer, akademin, internationella företag, civilsamhället och andra delar av staden jobbar vi med samlad kraft mot gemensamma mål. Så stärker vi människor och en av Sveriges största arbetsmarknader. Vi öppnar möjligheter, varje dag. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Till Arbetsmarknads- och vuxenutbildning i Göteborgs Stad söker vi nu en inköpssamordnare. Tjänsten är knuten till avdelningen för Ekonomi och Anskaffning, och enheten Anskaffning och juridik, som ansvarar för att stödja och ge support i inköpsfrågor. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö där inköpsfunktionen består av ett team av kompetenta och engagerade inköpare och administratörer där du även arbetar nära upphandlare och jurister samt systerenheten Ekonomi. Som Inköpssamordnare arbetar du bland annat med att beställa varor och tjänster via inköpssystem Proceedo, upprätta avtal och att göra avrop på ramavtal till exempel genom förnyad konkurrensutsättning samt att ansvara för direktupphandlingar samt mindre upphandlingar. Du ansvarar för att inköp sker i enlighet med lagar och regler samt med stadens lokala styrande dokument. Rollen kan innebära att du arbetar med flera olika uppgifter samtidigt och du har förmågan att prioritera och anpassa dig till förändrade förutsättningar. Som inköpssamordnare kommer du att koordinera och planera arbetet med inköp som sedan levereras med god service till verksamheterna. I rollen ingår det att bidra till verksamhetsutveckling och att utbilda i frågor som rör avrop och inköp. Du bidrar till att utveckla processer, rutiner, mallar och dokument samt deltar aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder. Du kommer att ges möjlighet till inspirerande kollegial arbetsmiljö och löpande kompetensutveckling inom relevanta områden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, inköp eller annan eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du behöver ha flerårig erfarenhet av ha arbetat med samordning av inköp. Du behöver även ha erfarenhet av koordinering och planering av inköpsarbete. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap om hur det ekonomiska flödet kommer in i processen från behov och beställning till betalning. Därtill behöver du erfarenhet av direktupphandlingar och mindre upphandlingar. Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i de IT-system vi använder oss av i arbetet, så som Proceedo. Det ses även som meriterande om du har erfarenhet av arbete med avtalsuppföljningar samt erfarenhet av att hålla i utbildningar. Tjänsten ställer stora krav på förmåga att strukturera ditt arbete väl för att nå uppsatta mål inom angivna tidsramar. Vi söker dig som är serviceinriktad och har god förmåga att samverka. Du är en självgående person som trivs med och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du kommunicerar tydligt och anpassar ditt budskap efter målgrupp och situation, så att det når fram på ett sätt som skapar förståelse. ÖVRIGT Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/ Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-05
Antal platser 1