Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Logistic & Order Processing Manager
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Chef Logistiker
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Som Logistics & Order Processing Manager är du spindeln i det nät som utgörs av order- och leveransprocesserna inom BTG Instruments AB. Dina kontaktytor är vittgående, både externt gentemot säljare slutkunder och internt gentemot övriga intressenter i order- och leveransprocesserna. Du leder ett team med fyra erfarna och kompetenta medarbetare för att serva våra kunder inom pappers- och massaindustrin på bästa sätt. Du är även redo att stötta teamet genom operationellt arbete när det krävs.

Ansvarsområden:

· Personalansvar för avdelningen SOPROC (orderberedning och utgående logistik/skeppning) med fyra direktrapporterande medarbetare.

· Operationellt arbete inom orderberedning och skeppning när omständigheterna så kräver.

· Tät kontakt med internationella säljare och säljadministratörer i frågor som t ex bekräftelse av leveranstid och förseningar

· Upprätthållande av säljrelaterade affärssystemsregister, såsom kundregister, prislistor och materialregister

· Deltagande i ledningsgrupp för Operations – Process solutions

· Leveransbevakning

· Fakturering

· Ansvarig för sin egen personliga säkerhet, teamets och omgivningens säkerhet.

· Arbeta i enlighet med och genomdriva efterlevnad av alla BTG-policyer (t.ex. säkerhet, etiska regler, handelspolicy, säkerhetspolicy och exportefterlevnad) för att upprätthålla BTG:s rykte och image

Dina färdigheter:

  • Analytisk förmåga
  • Samarbetsförmåga
  • Noggrannhet
  • Kreativ och problemlösande
  • Flexibel och initiativtagande
  • Ledaregenskaper

Utbildning och erfarenheter:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller internationell handel
  • Flerårig erfarenhet av arbete inom skeppning och logistik, med komplexa leveransförfaranden som remburser/Letter of Credits och bankgarantier, etc.
  • Flerårig erfarenhet av internationell handel, med kunskap om varukoder, tullklarering, ursprungsbestämmelser, etc.
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar och medarbetarutveckling är meriterande men störst vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
  • Flerårig vana av avancerat arbete i affärssystem, meriterande om man arbetat i SAP.
  • Krav på mycket goda språkkunskaper inom engelska i tal och skrift.

Tjänstens huvudarbetsplats är förlagd till Säffle, Sverige. Möjlighet till distansarbete, någon dag per vecka, ges efter överenskommelse.

ORGANISATORISKT ANSVAR

Utöver de jobbspecifika ansvarsområden som anges ovan förväntas alla anställda stödja och efterleva BTG:s uppförandekod samt stödja BTG:s värderingar: Innovativ, Pålitlig, Rättvis, Hållbar och Ambitiös. Anställda kommer att hållas ansvariga för kunskap och effektiv tillämpning av dessa principer.

Du ansöker genom att skicka ditt CV till: [email protected].

Om du vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Johannes Martinsson, tel. 070-532 66 19 eller [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-04
Antal platser 1

Liknande jobb

Projektchef Fastighetschef VD (Verkställande direktör) CFO (Chief Financial Officer)
1 sep
Chef Lagerchef Teamledare Logistikchef Arbetsledare Terminalchef Lageransvarig Produktionsledare
2 sep