Arbetsbeskrivning
På PwC hjälper vi våra kunder att bygga förtroende och ställa om sin verksamhet för att öka konkurrenskraften.
Vi är ledande inom skatt, revision och rådgivning och är en del av ett globalt nätverk med 370 000 medarbetare i 149 länder.
Genom att kombinera vår expertis och erfarenhet med den senaste tekniken, hjälper vi våra kunder att bli effektivare, anpassa sig till förändringar och alltid ligga steget före.
PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet med drygt 3 000 medarbetare runt om i landet och vi är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.
Våra viktigaste tillgångar är alla kunniga och engagerade medarbetare.
Vill du vara en del av oss?
Då välkomnar vi dig att söka tjänsten som administrativ koordinator som är ett konsultuppdrag (föräldraledighet) om ett år.
Vad innebär rollen som administrativ koordinator?Du kommer att vara ett administrativt stöd till partners, gruppchefer och även ge support till konsulter på avdelningen.
Du kommer att fungera som ett nav på avdelningen och ditt uppdrag blir att självständigt, effektivt och noggrant stötta avdelningen.
Dagarna kommer att variera men i huvudsak kommer dina dagar att fyllas med följande arbetsuppgifter:
- Kalenderhantering
- Fakturering, kontera leverantörsfakturor, reseräkningar samt annan projektadministration
- Förbereda presentationer
- Planera och ansvara för möten, interna events och aktiviteter
- Koordinering av resor och tillhörande administration
- Vara behjälplig i onboarding- och rekryteringsprocesser
- Restaurangbokningar inkl. beställningar av frukost, luncher etc.
- Övriga administrativa och koordinerande arbetsuppgifter
Vem är du?Vi söker dig som har några års erfarenhet i liknande roll.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vidare har du god vana av att arbeta i Office-paketet, vi ser gärna att du är i framkant när det kommer till digitala kunskaper.
Dina personliga egenskaper spelar en stor roll och vi söker dig som är strukturerad, noggrann, proaktiv och lösningsorienterad.
Du är flexibel och har förmågan att växla mellan olika uppgifter som tjänsten kräver.
Du arbetar självständigt men kan också samarbeta när det krävs.
Du är ansvarstagande, har hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information.
Du gillar att skapa kontakter och bygga nätverk.
Vidare tror vi att du är en serviceinriktad och kvalitetsmedveten person som bidrar med en okomplicerad och positiv energi.
Vill du veta mer?Rollen är ett vikariat på heltid under ca ett år.
Du blir anställd hos oss på OnePartnerGroup som konsult och kommer vara placerad på PwC:s huvudkontor i Stockholm/St Eriksplan i moderna miljöer.
Vi är en flexibel hybridarbetsplats när arbetet så tillåter.
Läs mer på PwCs egen hemsida: www.pwc.se
Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Christina Stenbeck på
[email protected], Marie Bodén på
[email protected] eller Ida Winther på
[email protected].
När du blir en av ossSom konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef.
Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt.
Med en lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig.
Vi ser fram emot att höra från dig!