Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Talent Acquisition Coordinator sökes!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Koordinator Talent Acquisition Partner Talent Acquisition Coordinator
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en central roll där struktur, noggrannhet och servicekänsla gör verklig skillnad? Vi söker nu en Talent Acquisition Coordinator som vill vara med och skapa en smidig och professionell rekryteringsupplevelse – från första kontakt till anställning. Här får du möjlighet att kombinera administration och koordinering i ett högt tempo, tillsammans med engagerade kollegor i en dynamisk arbetsmiljö.

Om tjänsten

Vi på Perido söker en Talent Acquisition Coordinator till vår kund, en välkänd aktör inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Södertälje, med möjlighet till distansarbete några dagar per vecka.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en Talent Acquisition Coordinator (TAC) som dagligen ska stötta med administration inom rekryteringsprocessen. Rollen innebär att koordinera och hantera administrativa uppgifter i samband med flera parallella rekryteringar, i nära samarbete med Talent Acquisition Specialist (TAS), rekryterande chefer och andra funktioner. Du ansvarar för de avslutande stegen i rekryteringsprocessen, inklusive validering, bakgrundskontroller och regelefterlevnad, samt säkerställer en smidig överlämning från TAS till TAC och informerar rekryterande chef.

Arbetsuppgifter:

  • Hantera konfidentiella personaldata, anställningsavtal och andra känsliga dokument enligt GDPR
  • Säkerställa hög kvalitet och effektivitet för att möta projektdeadlines
  • Samarbeta nära med kollegor för att upprätthålla ett jämnt arbetsflöde och balanserad arbetsbelastning
  • Koordinera och administrera de avslutande stegen i rekryteringsprocessen
  • Fungera som kontaktperson för rekryterande chef under slutfasen av processen

Dina egenskaper

Som Talent Acquisition Coordinator är det viktigt att ha en stark inre drivkraft och ett genuint engagemang för att leverera resultat. Rollen kräver en positiv inställning och förmågan att behålla fokus och energi även i en miljö med högt tempo och många parallella arbetsuppgifter. Du behöver kunna hantera flera processer samtidigt utan att tumma på kvaliteten, och ha en strukturerad och noggrann arbetsstil som säkerställer att varje steg i rekryteringsprocessen genomförs på ett professionellt sätt. Din förmåga att kombinera effektivitet med noggrannhet bidrar till en smidig och kvalitativ upplevelse för både kandidater och rekryterande chefer.

Är du vår nästa stjärna?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Universitetsexamen med inriktning mot personalfrågor eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Tidigare erfarenhet som omfattar administrativa uppgifter i rekryteringsprocessen eller andra relevanta HR-processer
  • Erfarenhet av att hantera personaldata, anställningsavtal och annan känslig dokumentation
  • Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:

  • Kunskap inom HR-systemet SuccessFactors

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start 2025-09-01.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35378 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk