Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Second line IT support
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Support IT-support It-supporttekniker
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker nu en duktig 2nd line IT-supporttekniker till våran kund i Norrköping. Du kommer att arbeta på sektionen IT Support vars huvuduppdrag är att leverera förstklassig service genom att ta emot, hantera och följa upp IT-relaterade ärenden från verksamheten. Sektionen ansvarar också för att utveckla IT:s självserviceportal med tillhörande FAQ. På sektionen kommer konsulterna ingå i ett team om 12 personer bestående av både supporttekniker, uppdragsledare och tjänsteansvariga som alla arbetar för att erbjuda en så effektiv first och second line support som möjligt. Ansvaret i second line support innebär att hantera, lösa och följa upp ärenden som inte har kunnat lösas av first line support. Ärendena är felanmälningar, frågor och beställningar från användare, men även IT-initierade ärenden kopplat till livscykelhantering. Lyhördhet, kommunikativ förmåga och tydlighet är avgörande egenskaper för att lyckas i kontakten med våra användare. Dessutom krävs eget driv, problemlösningsförmåga och samarbetsförmåga. Huvudsakliga arbetsverktyg är ärendehanteringssystemet Easit, Doc IT som används för driftdokumentation samt telefonisystemet ACE som primärt används i first line. Huvudsakligt arbetsverktyg är ärendehanteringssystemet Easit och telefonisystemet ACE Rollen är en konsultroll där du blir uthyrd till vår kund på heltid. Dina arbetsuppgifter -Ta emot, hantera och lösa IT-relaterade ärenden -Kommunicera med användare via telefon, mail och ärendehanteringssystem -Installera hård- och mjukvara -Kravställa på dokumentation för att underlätta ärendehanteringen -Följa upp ärenden -Ha ett nära samarbete med övriga sektioner/enheter inom IT -Vid behov agera backup till first line -Felsöka och lösa problem -Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) Din profil Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Skallkrav Erfarenhet av Teknisk support i minst 2 år varav 1 år från statlig myndighet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, exempelvis EasitGO Personliga egenskaper Självgående Lösningsorienterad Serviceminded Kommunikativ Om företaget Kundföretaget verkar inom offentlig sektor. Rollen startar så fort som möjligt efter att en säkerhetsprövning är klar som kan ta 10-12 veckor. Sök idag, urval sker löpande. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Gävle, Sundsvall, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk