Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kundservicemedarbetare till Tullverket
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till Tullverket söker vi nu en serviceinriktad och strukturerad kundservicemedarbetare till TullSvar – Tullverkets kundtjänst. Här får du möjligheten att bidra till en samhällsviktig verksamhet där korrekt information och god service gör skillnad för både privatpersoner och företag. Rollen passar dig som trivs med att arbeta i digitala kanaler, hantera varierade frågeställningar och ge tydlig vägledning i både tal och skrift.

Om rollen

TullSvar är en central funktion inom Tullverket och ger råd, information och vägledning om tullfrågor, avgifter och regelverk kring in- och utförsel av varor. Som kundservicemedarbetare blir du en del av ett team som arbetar med inkommande ärenden via telefon och e-post, med målet att ge snabba, korrekta och serviceinriktade svar. Initialt kommer fokus ligga på frågor från privatpersoner, men du kommer även att bidra i utvecklingen av verksamheten och arbetssätt som möter framtidens behov. Inledningsvis kommer du att få utbildning i tullkunskap för att snabbt komma in i rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Besvara frågor och ge rådgivning via telefon och e-post
  • Förklara tull- och handelsregler på ett tydligt och pedagogiskt sätt
  • Registrera och följa upp ärenden i Tullverkets system
  • Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa hög servicekvalitet
Vi söker dig som
  • Har minst 3-årigt gymnasial utbildning
  • Har minst 2 års erfarenhet av kundnära arbete, exempelvis kundtjänst
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Är van vid att arbeta i olika kund- och ärendehanteringssystem

Vi letar efter en person med stark servicekänsla, som är hjälpsam, noggrann och besitter en hög arbetsmoral. Du är en lagspelare som besitter god samarbets- och kommunikationsförmåga. Dessa egenskaper kommer vara av avgörande betydelse i denna roll då du kommer att vara i nära kontakt med kunder. Att kunna trivas i en kundnära roll och erbjuda en hög nivå av service är av yttersta vikt.

Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av tull- eller speditionsarbete eller arbetat rådgivande inom tull- och/eller handelregler.

Om anställningen 

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med anställning hos OIO med start 15 oktober.

  • Omfattning: Heltid
  • Start: 15 oktober
  • Placering: Centrala Göteborg - Kruthusgatan 17
  • Lön: Fast månadslön 

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Orderkoordinator Supportmedarbetare Leveranskoordinator Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker Administrativ kundsupport
11 aug
Rådgivare Service Advisor Kundtjänstmedarbetare
Idag