Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi två (2) st IT-supporttekniker med driv och god problemlösningsförmåga till en myndighet i Norrköping där IT-supportsektionen är i behov av förstärkning. Avdelningens huvuduppdrag är att leverera förstklassig service genom att ta emot, hantera och följa upp IT-relaterade ärenden från verksamheten. Sektionen ansvarar också för att utveckla IT:s självserviceportal med tillhörande FAQ.
Du kommer ingå i en befintlig arbetsgrupp om 12 personer bestående av både supporttekniker, uppdragsledare och tjänsteansvariga som alla arbetar för att erbjuda en så effektiv first och second line support som möjligt. Ansvaret i second line support innebär att hantera, lösa och följa upp ärenden som inte har kunnat lösas av first line support. Ärendena är felanmälningar, frågor och beställningar från användare, men även IT-initierade ärenden kopplat till livscykelhantering.
Huvudsakliga arbetsverktyg är ärendehanteringssystemet Easit, Doc IT som används för driftdokumentation samt telefonisystemet ACE som primärt används i first line.
Exempel på arbetsuppgifter
- Ta emot, hantera och lösa IT-relaterade ärenden
- Kommunicera med användare via telefon, mail och ärendehanteringssystem
- Installera hård- och mjukvara
- Kravställa på dokumentation för att underlätta ärendehanteringen
- Följa upp ärenden
- Ha ett nära samarbete med övriga sektioner/enheter inom IT
- Vid behov agera backup till first line
- Felsöka och lösa problem
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som IT-supporttekniker är ett konsultuppdrag på heltid som ska påbörjas 1 oktober 2025 och beräknas pågå till och med den 1 oktober 2026. Myndigheten kan komma att förlänga arbetet upp till tolv (12) månader. Totalt kan uppdragsperioden därmed omfatta två (2) år.
Arbetet utförs på myndighetens kontor i Norrköping. Möjlighet till distansarbete finns ej.
Säkerhetsklassat uppdrag
Myndigheten bedriver säkerhetskänslig verksamhet, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan tillträde till tjänsten. Detta kan påverka startdatumet och innebär även krav på svenskt medborgarskap. Bakgrundskontroller kan komma att genomföras som en del av prövningen.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium inom IT eller motsvarande
• Minst 24 månaders dokumenterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin under de senaste fem (5) åren
• Minst 12 månaders erfarenhet av IT-support inom myndighet inhämtad under de senaste fem (5) åren
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, exempelvis EasitGO
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Om dig
Vi söker dig som har god social kompetens och är både drivande och initiativtagande. Du är serviceinriktad med stort fokus på kunden, och har en mycket god förmåga att kommunicera tydligt i såväl tal som skrift. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt sinne för ordning och reda. Beskriv gärna dina personliga egenskaper i ditt CV.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag 2025-08-26
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: maja.nyströ
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!