Servicedeskmedarbetare inom IT – med fokus på användarsupport och digital utveckling
Beskrivning
Vi söker nu en erfaren Servicedeskmedarbetare för ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder inom koncern-IT.
Rollen innebär att ge professionell service och support till användare, med särskilt fokus på en verksamhet som befinner sig i en förändringsresa och digital utveckling.
Du blir en del av ett kompetent team och bidrar till att säkerställa att användarna får snabb, trygg och effektiv hjälp med sina IT-relaterade ärenden.
Arbetsuppgifter
Hantera on- och offboarding av användare
Ge support och service till användare, både via telefon och on-site
Felsökning, användaradministration och hantering av behörigheter
Registrera, hantera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystem
Bidra till förbättringar av användarupplevelsen och säkerställa hög kvalitet i supporten
Kvalifikationer
Skall-krav
Minst 2 års erfarenhet av supportarbete inom IT
Erfarenhet av Active Directory
Erfarenhet av Microsoft 365
Erfarenhet av Entra ID
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande (bör-krav)
Erfarenhet av arbete i större organisationer i förändring
Personliga egenskaper
Förmåga att hantera stress och många förfrågningar samtidigt
Kommunikativ och serviceinriktad
Självgående och lösningsorienterad
Övrigt
Bifoga CV i Wordformat. CV:t ska tydligt visa att du uppfyller skall-kraven.
Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund.
Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.