Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
BackOffice - Assistent Delgivningsuppdrag
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Assistent Backoffice medarbetare Administrativ handläggare
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Delgivningsbyrån DeltraKravek AB är ett av Länsstyrelsen auktoriserat delgivningsföretag och vi är det ledande privata alternativet i Sverige med en omsättning om drygt 50 Mkr med god lönsamhet. Vi har en helt rikstäckande organisation som omfattar c:a 140 godkända delgivare runt om i landet. På kontoret i Stockholm är vi 12 personer. Våra kunder återfinns bland energibolag, inkassobyråer, fastighetsbolag, myndigheter samt advokatbyråer.



I syfte att stärka organisationen söker vi nu en administrativ handläggare av delgivningsuppdrag till vårt BackOffice team i Hammarby Sjöstad.


Arbetsbeskrivning:


Rollen som Backoffice Assistent innebär personlig administrativ hantering av uppdragen i vårt ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna ingår hantering av post, utskrift och hantering av nyinkomna uppdrag, tillse att hanterade uppdrag avslutas korrekt, ta emot leveranser men även att ha kontakt med våra delgivare på fältet och uppdragsgivare med målet att så effektivt som möjligt se till att delgivningsuppdraget genomförs snabbt, korrekt och med hög kvalitet.


Arbetet kräver god administrativ förmåga och snabbhet samt en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Viktigt att du har ett utpräglat ordningssinne då mycket pappershantering. Du kommer att hantera uppdragen primärt i början och slutet av ärendehanteringsprocessen.


En viktig del av handläggningsprocessen är att kvalitetsgranska uppdragen.


I arbetsuppgifterna ingår också att vid behov vara behjälplig med vissa övergripande avstämningar och kontroller.


Tidigare erfarenhet av delgivning och/eller inkasso är meriterande men inget krav. Har du en bakgrund inom administration kan du passa väl för uppdraget.


Vem är du?


Du bör ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi förutsätter att du är noggrann och effektiv som person och då vi är en mindre grupp är det viktigt att du är prestigelös och har en vilja att hjälpa till där det behövs.


Du skall ha en för uppdraget lämplig utbildning.


Du skall ha förståelse för de utmaningar och möjligheter som det innebär att verka i en mindre organisation.


Välkommen med din ansökan till [email protected], märkt Backoffice - Assistent, senast 29 augusti. Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Anders Nesterud på 08-409 356 01. Urval och intervjuer kommer ske löpande varför du bör inkomma med din intresseanmälan så snart som möjligt.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk