Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Socialsekreterare till Omsorgsförvaltningen, Hylte kommun
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Socialsekreterare
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision!

Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare.

Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Omsorgsförvaltningens Myndighetsenhet

Vill du vara med och bidra i en engagerad enhet mot förändring? Nu söker vi dig som vill vara med oss i omställningsarbetet kring nya socialtjänstlagen och som gillar utmaningar i arbetet. Vill du komma och jobba med ett av de viktigaste uppdragen i samhället?

Du kommer att ingå i Omsorgsförvaltningens Myndighetsenhet som består av en 1:e socialsekreterare samt fem socialsekreterare. Ett litet team som arbetar med myndighetsutövning inom både Äldreomsorg, LSS samt socialpsykiatri. Vi arbetar nära organisationen och dess olika verksamheter. På grund av kommunens storlek får man i arbetet möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter vilket gör att ingen dag är den andra lik.

I det lilla teamet arbetar vi tätt tillsammans för att se till att bemöta den enskildes behov och tillförsäkra levnadsvillkor enligt gällande lagstiftning. Vi värdesätter varandra och tycker att samarbete och god dialog är viktigt för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt.

Socialsekreterare till Omsorgsförvaltningen, Hylte kommun Arbetsuppgifter

Socialsekreterarens roll är att ansvara för myndighetsutövning inom SOL och LSS, vilket innebär att ta emot ansökan/anmälan, utreda, bedöma och fatta beslut samt uppföljning av beslut.

Tjänsten innefattar att genomföra vårdplaneringar i samverkan med slutenvården/närsjukvården samt att vara ansvarig för uppföljningar för kommunens korttidsboende inom äldreomsorgen. Tjänsten kommer även till viss del innefatta övrig handläggning inom äldreomsorg och/eller socialpsykiatri, vilket samordnas i dialog med dig som tillsätts tjänsten. Tjänsten kommer utformas fortlöpande då vi befinner oss i en omställning utifrån nya Socialtjänstlagen. Det är en spännande tjänst där du får möjlighet att ta ansvar och bidra, samtidigt som du får lära och utvecklas tillsammans med oss.


I din roll är det viktigt att arbeta med en helhetssyn med individen i fokus, du ska kunna arbeta självständigt men också i nära samarbete med övriga kollegor och andra professioner. I rollen sker även samverkan med andra funktioner inom socialtjänsten, andra myndigheter samt slutenvården.


Som socialsekreterare hos oss ser vi att:

  • Du tycker om och har fallenhet för att samverka och har lätt för att bygga relationer med de du möter.
  • Du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift och har lätt för att anpassa din kommunikation efter den du möter.
  • har ett lösningsfokuserat förhållningssätt i ditt arbete och arbetar med individen i fokus.
  • Du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig och ditt arbete till eventuella förändringar som sker i verksamheten.


Vi erbjuder dig som vill arbeta hos oss:

  • Ett utmanande, lärorikt och givande utvecklingsarbete.
  • En arbetsplats med varierande arbetsuppgifter vilket genererar möjlighet till personlig utveckling.
  • Möjlighet till flexibilitet i hur du lägger upp ditt arbete samt möjlighet till att arbeta hemma om/när arbetet tillåter. 
  • En plats i ett välfungerande, positivt och familjärt team där vi månar om varandras arbetsmiljö.
  • Möjlighet till hälsofrämjande aktiviteter som bidrar till god hälsa och ökat välbefinnande genom arbetsplatsens hälsoinspiratör.
  • Friskvårdsbidrag, flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling.
  • Dagligt och nära stöd från kollegor och enhetschef.
Övrig information

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Kvalifikationer
  • Socionomutbildning eller annan lämplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande men inget krav
  • Meriterande med tidigare arbete inom vård och omsorg.
  • Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
  • För tjänsten krävs körkort för personbil då arbetet innefattar tjänsteresor samt att verksamhetsområdet är geografiskt stort.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV i din ansökan.

Ansökan

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk