I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Vår vision är att skapa hemlängtan och framtidstro. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll.
Om rollen
Som bosocial samordnare har du ett övergripande ansvar för att identifiera, utreda och hantera boenderelaterad problematik med målet att skapa trygga, stabila och långsiktigt hållbara boendemiljöer. Du arbetar både förebyggande och uppsökande med att hantera obetalda hyror för att främja kvarboende. Du arbetar även aktivt med att upptäcka och motverka oriktiga hyresförhållanden. Genom samarbete med både interna funktioner och externa aktörer bidrar du till att förhindra avhysningar och lösa konflikter. Du har modet att kliva in i komplexa situationer och verktygen för att skapa långsiktiga lösningar.
Typiska arbetsuppgifter:
Vi söker dig som har:
För att trivas i rollen behöver du ha en stark empatisk förmåga och vara trygg i att möta människor i utsatta situationer – utan att tappa det professionella perspektivet. Du är tydlig i din kommunikation, lyhörd i dialogen och har modet att agera även när situationer är komplexa eller känsliga. Ditt omdöme är gott, du väger samman flera perspektiv och agerar med integritet och respekt.
Samtidigt trivs du i det digitala arbetssättet. Du har inga problem att hantera digitala flöden, dokumentera noggrant, följa upp ärenden och arbeta strukturerat i digitala system. Du ser värdet i att både möta människor – och att ha ordning på detaljerna som skapar långsiktiga lösningar.
Vad vi erbjuder:
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Sista ansökningsdag är 17 augusti.