Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en flexibel administratör med god samarbetsförmåga till en Statlig myndighet i Stockholm. Din övergripande uppgift är att utföra olika administrativa uppgifter för myndigheten – vara spindeln i nätet.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att sköta praktiska mötesförberedelser och dokumentera, ordna med fikabeställningar, leda och facilitera möten i ZOOM och Teams samt sköta myndighetens utbildningsadministration. I arbetsuppgifterna ingår även att vara chefsstöd.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som administratör konsultuppdrag på heltid med planerad start den 25 augusti 2025 och beräknas pågå till och med 31 december 2025. Därefter finns möjlighet till förlägning i ytterligare 12 månader.
Du kommer arbeta under kontorsarbetstid 08-16:30 (lunch 12-13). Abetet ska i huvudsak utföras i myndighetens lokaler i Stockholm men distansarbete kan förekomma efter överenskommelse med ansvarig chef.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper att arbeta digitalt (e-post, Microsoft Office-program, Teams, ZOOM m.m.)
• Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete (praktiska mötesförberedelser, dokumentation, fikabeställningar etc.)
• Erfarenhet av att leda och facilitera möten i ZOOM och Teams
• Erfarenhet av utbildningsadministration
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift
• God samarbetsförmåga samt vara flexibel
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av arbete som chefsstöd
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-10.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!