Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supportspecialist till Trollhättan
Skicka ansökan 42 dagar kvar
Supportspecialist 1st line supporttekniker
42 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad lagspelare med erfarenhet av IT-support och kundbemötande? Vill du arbeta i en dynamisk och utvecklingsinriktad miljö där du får vara en viktig del i att ge stöd till både studenter och medarbetare? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en supportspecialist för ett konsultuppdrag till en myndighet i Trollhättan. Uppdraget påbörjas 2025-10-01 eller snarast möjligast till 2026-03-31, med chans till förlängning. Omfattning, 100%.

Dina arbetsuppgifter

Som supportspecialist kommer du att arbeta i högskolans servicecenter,  verksamhetens första kontaktpunkt för såväl studenter som personal. Du kommer att ge generell verksamhetssupport och utbildningsrelaterad service samt hantera ärenden inom IT-support. Arbetet sker via tre huvudsakliga kanaler:

  • Personlig service i reception
  • Telefonsupport, inklusive växel
  • Ärendehanteringssystem

Du blir en del av ett engagerat team med fyra heltidsanställda och ett tiotal studentmedarbetare. Rollen innebär också att stötta studentmedarbetare som bemannar IT-supporten, vilket kräver teknisk kunskap och god kommunikationsförmåga.

Dina kvalifikationer

  • gymnasium eller likvärdig utbildning
  • ar relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
  • minst 6 månaders erfarenhet som Helpdesktekniker
  • goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk,    kommunikation samt informationssäkerhet
  • grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow)
  • kunskaper om Mobile Device Management (MDM)
  • har god kunskap inom IT-support
  • har mycket goda kunskaper i Windowsmiljö och Office 365
  • är kommunikativ och uttrycker dig väl på både svenska och engelska
  • Du är en lagspelare som trivs i en agil miljö där man gemensamt utvecklar arbetssätt och prioriteringar. Du är självgående, ansvarstagande och brinner för att hjälpa andra.

Meriterande 

  • Erfarenhet av IT-helpdesk och telefonsupport
  • Erfarenhet av arbete i reception eller digitala supportkanaler
  • Kunskap i ärendehanteringssystem
  • Kunskap inom macOS och support av mobila enheter (Android/iOS)
  • Ytterligare språkkunskaper

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29/8.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 93975 00

 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2022 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. 

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support IT-support IT-tekniker Teknisk support Onsite-tekniker 1st line supporttekniker
Igår