Vi söker en Supportspecialist till Service och IT-avdelningen för ett konsultuppdrag hos vår kund. 2025-10-01 eller snarast möjligt och beräknas pågå till 2026-03-3, med möjlighet till förlängning.
Vi söker en lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling där man kontinuerligt fattar gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att bidra till helheten i teamet och att du är duktig på att kommunicera. Du tycker om att möta och hjälpa människor och att ge en god service ser du som en självklarhet.
Du kommer att ingå i ett team bestående av fyra heltidsanställda supportspecialister som tillsammans med ett tiotal timanställda ansvarar för bemanningen av vårt servicecenter.
Om tjänsten
Som Supportspecialist i servicecenter arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis utbildnings- och studierelaterade frågor och praktisk hjälp och guidning samt IT-support. Verksamheten supporteras i tre olika kanaler, besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport vilket också inkluderar växelfunktion.
I rollen ingår också att ge stöd till våra medarbetare som huvudsakligen bemannar första linjens IT-support, så vi letar därför efter någon som har intresse och kunnande för att hantera IT-support.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som uppdragsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av kundbemötande
• Kunskap och kompetens inom IT-support
• Goda kunskaper i windowsmiljöer och Office 365
• En väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska
Det är också meriterande att du har:
• Erfarenhet av IT-helpdesk
• Erfarenhet av receptionsarbete
• Erfarenhet av support i digitala kanaler
• Erfarenhet av telefonsupport
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
• Kunskap inom macOS-miljö och Mac
• Kunskap kring Android, iOS och mobiltelefonsupport
• Övriga språkkunskaper
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till det goda arbetsklimatet.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal och försäkringar.