Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en innehållskoordinator (Content Operations Coordinator) för kunds räkning.
Arbetsplats: Centrala Stockholm
Uppdragslängd: 28.07.25 -27.01.26 (6 månader) 40h/v. Hybridarbete är möjligt.
Arbetsgivare: Randstad AB
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Vad du bland annat kommer att göra:
- Granska och behandla en mängd komplexa inkommande förfrågningar.
- Dagliga ansvarsområden som innebär att lösa en stor volym ärenden (tickets).
- Tolka dagliga operativa problem och eskalera vid behov.
- Felsöka problem relaterade till inmatning och kurering, samt bedöma resultat och lösningar tillsammans med en mängd interna och externa intressenter.
- Stödja teamet med projekt, research och informationsinsamling.
- Samarbeta med våra innehållsleverantörer och interna team.
- Bidra till att förbättra processer och dokumentation gällande hantering av inkommande förfrågningar.
- Stödja teamet i att utföra prioriterade initiativ.
Arbetet kommer även vara relativt repetitivt stundvis, så du ska gilla det administrativa arbetet i denna roll. Du integrerar med kollegor i Singapore, Ireland, och London
Kvalifikationer
Krav:
- Du behärskar engelska flytande (kunskaper i spanska eller portugisiska är ett plus men inget krav).
- Du har erfarenhet av att arbeta med verktyg för kundrelationshantering (t.ex. Salesforce, Zendesk, etc.).
- Du har minst 2 års erfarenhet inom musik- och/eller poddbranschen och/eller har erfarenhet av att arbeta med digitala tjänsteleverantörer, eller erfarenhet av operationer på ett storskaligt teknikföretag.
Personliga egenskaper och erfarenheter:
- Du har utmärkt kommunikationsförmåga.
- Du kan hålla deadlines och slutföra uppgifter effektivt, och kan anpassa dig till ändrade prioriteringar.
- Du är motiverad att kontinuerligt förbättra arbetsmetoder.
- Du kan bidra till leverans av interna initiativ och projekt, med god uppmärksamhet på detaljer.
- Du är anpassningsbar och snabb att lära dig i en föränderlig miljö.
- Du är bekväm med asynkrona och globala arbetsflöden.
- Du är bekväm med en snabb arbetsmiljö.
- Du är bekväm med att hantera eskaleringar och tidskänsliga förfrågningar/ärenden.
Meriterande:
- Ett plus är om du har förståelse för metadatabehandling och branschstandarder, såsom DDEX, RSS, etc.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.