Wecall
Wecall är ett av Sveriges ledande kontaktcenterföretag. Vi arbetar med service och tjänster åt företag i olika branscher.
Vi tar hand om allt från avancerad kundservice och försäljning till enklare telefonpassning och växeltjänster. Vårt huvudkontor ligger i Sundsvall men vi finns också i Umeå och Stockholm. Våra kunder består av stora och små företag i Norden och delar av Europa. Vi levererar telefontjänster på svenska, finska, norska och engelska.
Vi är proffs på bemötande – av såväl glada, nyfikna som irriterade kunder. Vi är många gånger era kunders första kontakt med ert företag och det är det förtroende och ansvar vi tar på allvar. På Wecall lägger vi stort fokus på att vi som arbetar här ska må bra och trivas tillsammans. Vi är nämligen övertygade om att det är då vi gör bäst ifrån oss. Ett personligt och positivt bemötande med fokus på att lösa kundens behov är vår största prioritet.
Vi söker just nu ännu en Kundtjänstmedarbetare med placering i Sundsvall!
Då vi vet att service är en känsla så lägger vi stor vikt på dina personliga egenskaper.
Om rollen
Som kundtjänstmedarbetare är du våra kunders röst utåt till deras kunder i vårt kontaktcenter tillsammans med 9 andra handläggare. Du hjälper kunderna via telefon, e-post och chatt med frågor om produkter, beställningar och support. Du är lösningsorienterad, tålmodig och gillar att skapa positiva kundupplevelser. Du är en viktig del i att upprätthålla kvalitét till våra kunder genom att ha hög närvaro och bra arbetsmoral.
Dina arbetsuppgifter
Besvara inkommande samtal och mejl från våra kunders kunder.
Hjälpa kunds kunder med beställningar, leveranser, reklamationer, koppla samtal vidare och att ta meddelanden.
Dokumentera kundärenden i vårt interna CRM system.
Dokumentera i våra kunders system enligt uppsatta rutiner.
Underhålla våra rutiner och instruktioner i vårt CRM system.
Läsa och ta till dig information kring kunduppdragen i var tid.
Vi söker dig som
Behärskar att läsa och tala obehindrat på svenska och engelska språket.
Är serviceinriktad, noggrann och kan hantera tempoväxlingar.
Har bra telefonröst med stabil självkänsla.
Har datorvana och är digitalt kompetent.
Är en lagspelare med positiv inställning som förstår vad det innebär att vara delaktig i teamet.
Vill vara delaktig och känner yrkesstolthet.
Levererar service med känsla.
Vi erbjuder
Ett härligt team med god stämning och som är yrkesstolta.
Stabil arbetsplats som verkat på marknaden i 21 år.
Bra intern utbildning där du får lära dig yrket från grunden.
Feedbackkultur där du ständigt tillåts utvecklas som kommunikatör och människa.
Den senaste tekniken inom kundservice.
Närvarande ledarskap och tydlig arbetsfördelning.
Friskvårdsbidrag och interna utbildningar.
Kollektivavtalet Tjänstemän - Unionen - Tjänsteföretagen (Gröna)
Schemaläggning måndag-fredag mellan klockan 08: 00-17:00 och 09:00-18:00.
Meriterande
C1 erfarenhet, Telavox växel och AI, kunskap i MS Excel, MS Word, MS Teams, MS Sharepoint samt MS Outlook. Kan starta omgående eller inom 2 veckor.
Låter detta som något för dig?
Hör av dig så fort du kan då jag håller intervjuer löpande.
Skicka din ansökan till [email protected] och ange “kundservice” i ämnesfältet.
Min ambition är att ha en lösning på plats innan den 11 augusti och att alla som sökt fått ett svar till dess.
Tack för att du visat intresse för vårt företag och att du gjort dig besväret att skicka in din ansökan, jag är tacksam.
Kamilla Söderberg, Tel: 0733-470903
Kontaktcenter chef.