Är du redo för nya utmaningar och vill ta ett nästa steg i din karriär? Är du intresserad av ledarskap och vill leda och koordinera produktionsarbetet? Då ska du söka rollen som samordnare på Service Center!
Till vår avdelning Paketering Konsument på Service Center, Nordic Sugar i Örtofta, söker vi nu en engagerad samordnare. I rollen som samordnare leder och koordinerar du personalen under ditt skift inom Service Center, vilket innefattar maskinoperatörer, processoperatörer och reparatörer. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill ta ett större ansvar och utveckla dina ledaregenskaper.
Som samordnare är du dirigenten i sammanhanget, och ser till att personalen arbetar på ett effektivt, kvalitativt och säkert sätt. Du är personen som kan lyfta blicken och hitta störningar och flaskhalsar i processen, för att sedan fatta och förmedla beslut om hur man bäst går vidare. Du förmedlar även information mellan ledning och personal, bokar och beställer för daglig drift, gör ronderingar och skriver instruktioner.
Denna samordnarroll skiljer sig under året, beroende på om vi är under betkampanj eller underhållsperiod. Under betkampanjen, som normalt pågår från september till och med januari, arbetar du som samordnare för hela Service Center, och agerar ställföreträdande när chefen för avdelningen inte är på plats samt går 5 skift. När betkampanjen är slut återgår du till 3-skift, men fortsätter i samma roll och på samma avdelning som tidigare. Under underhållsperioden (utanför kampanj) har du fortsatt en övergripande samordningsfunktion inom Service Center.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Agera för en säker arbetsmiljö
· Koordinera produktionen under skiftet
· Säkra kvaliteten på produkter och tjänster
· Daglig personalplanering, bemanning och schemaavvikelser
· Förmedla information mellan arbetsledning och övrig personal inkl. andra skift
· Introduktion och utbildning av nya medarbetare
Din bakgrund
· Vi söker dig som har ett intresse för både ledarskap och processer, och som vill utvecklas genom att ta ett större ansvar. Du har troligen redan arbetat i en ledande roll i minst ett par år, vilket har gett dig värdefull erfarenhet och förståelse för produktionsprocesser.
· Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
· Du har goda kunskaper i Officepaketet
· Det är meriterande om du har kunskap i vårt affärssystem SAP
Vem du är
Du är en trygg och tydlig ledare som skapar engagemang genom god kommunikation, ett inkluderande arbetssätt och mod i beslutsfattande. Du vågar delegera, bygger förtroende med ärlighet och transparens, och bidrar till en arbetsmiljö där uppskattning och ansvar är en självklar del av vardagen. Våra värdeord – engagemang, mod, uppskattning och ansvar – genomsyrar ditt sätt att arbeta. I rollen samarbetar du med flera avdelningar inom Service Center, vilket kräver ett genuint intresse för att bygga relationer och skapa god dialog. Du har en positiv attityd, arbetar proaktivt och strukturerat även under press, och är van vid att hantera många aktiviteter samtidigt. Du är flexibel, prioriterar effektivt och trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Vad erbjuder vi?
Nordic Sugar är inte bara ett vanligt företag – det är en plats där vi tillsammans strävar efter att forma en smakfull framtid. Vi vill erbjuda dig chansen att få en meningsfull och givande erfarenhet, vara en del av vår gemenskap och göra skillnad.
Genom vårt kollektivavtal har du omfattande skydd både vid sjukdom och för din pension. Hos oss får du den unika möjligheten att kunna ta ut din semester per timme, och vi har även arbetstidsförkortning på upp till 54 timmar. Vi har goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som gym och massage på jobbet, friskvårdsbidrag, föräldraledighetstillägg och vällagad lunch till förmånligt pris.
Ansökan och information:
För ytterligare upplysningar om befattningen kontaktar du avdelningschef Mikael Fernebring , tfn: 0709-537556 eller rekryterare Caroline Teinvall, tfn: 0709-537597. Frågor av facklig karaktär besvaras av Tobias Fäldt IF Metall, tfn: 0709-539675. Din ansökan till tjänsten som ”Samordnare till Service Center” sänder du till oss via ansökningsknappen senast 2025-08-08. Vi tillämpar löpande urval, men intervjuer kommer att påbörjas först efter semesterperioden. Vi uppskattar ditt tålamod och ser fram emot att höra av oss så snart vi kan.
Vi avböjer vänligen alla kontakter angående ytterligare kanaler, kampanjer eller rekryteringsstöd.
Mer om oss – var med och utveckla framtidens livsmedelsindustri
På Nordic Sugar Sverige arbetar vi med den hållbara livsmedelskedjan i fokus och med stora investeringar satsar vi mot att bli en av de modernaste och mest konkurrenskraftiga sockerindustrierna i Europa. Vår ”Go Green”-satsning innebär att vi ständigt utvecklar nya, resurssmarta, hållbara energilösningar – något som förra året gjorde att vi tilldelades Eslövs kommuns miljöpris. Våra sockerbetor kommer från ca 1 000 odlare i södra Sverige och våra produkter säljs under varumärkena Nordic Sugar för industrin och Dansukker för konsumenter. Av resterna från sockertillverkningen gör vi högkvalitativt foder.
Redo att ta steget och vara en del av Nordic Sugar? Skicka in din ansökan idag, gör skillnad och känn stoltheten över att bidra till hela Sveriges sockerproduktion.
Livet blir väldigt mycket tråkigare utan oss och vårt socker. Välkommen till hela Sveriges sockerbolag!