Ref: 20251717
Arbetsuppgifter
Som adminstratör arbetar du i ett team med två andra administratörer, mot socialsekreterarna på enheten ekonomiskt bistånd och fungerar som stöd i det administrativa arbetet. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis beräkningar avseende ekonomiskt bistånd, arkivering och posthantering i verksamhetssystemet. I arbetet förekommer även viss klientkontakt och dokumentation.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har gymnasieutbildning och det är meriterande om du har en kompletterande utbildning inom det administrativa området, gärna inom ekonomi, personal och/eller arkiv/dokumenthantering. Arbetet kräver god förmåga till kommunikation i såväl skrift och tal samt god datorvana. Dessutom är det ett krav med erfarenhet av administrativt arbete.
Vi ser gärna att du har arbetat med administration inom offentlig verksamhet. Arkivfrågor och beräkningar avseende ekonomiskt bistånd är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet av klientkontakt samt arbete med Lifecare.
Personliga egenskaper som vi tror krävs för rollen är bland annat god serviceförmåga och god samarbetsförmåga samt att du är resultatinriktad, flexibel och noggrann. Du bör vara ansvarstagande och duktig på att strukturera ditt arbete. Eftersom du delar kontor med dina två kollegor krävs det att du trivs med teamarbete och har en god förmåga att samarbeta.
Om arbetsplatsen
Tjänsten har placering på Eriksfältsgatan 28A.
Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer. Som anställd hos oss erbjuds du introduktion, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.
Enhet Ekonomiskt bistånd Innerstaden är uppbyggd av fyra sektioner med totalt cirka 50 medarbetare. Enheten består av tre sektioner som arbetar med ekonomiskt bistånd för målgruppen vuxna och en sektion som arbetar med ekonomiskt bistånd för målgruppen unga vuxna. På sektionerna för ekonomiskt bistånd arbetar socialsekreterare med planering mot självförsörjning samt med att utreda och besluta om rätten till ekonomiskt bistånd.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidbegränsad anställning tom 14 augusti 2026.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2025-09-08 eller enligt överenskommelse.
Övrigt
Intervjuer planeras att hållas fysiskt på Eriksfältsgatan 28A under vecka 32.
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.