Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vi söker en ny kollega till Ängelholms sjukhus - en självgående och lösningsfokuserad person som vill bidra till att utveckla vården. I denna roll kombinerar du chefsstöd, bemanning och HR-administration och blir ett viktigt stöd i en verksamhet som aldrig står still.
Tjänsten är placerad på enheten för verksamhetsnära stöd och stab, där du arbetar i team med andra administratörer. Här får du en central roll med stort ansvar, samtidigt som du samarbetar nära både chefer och kollegor i en stöttande och flexibel organisation.
På Ängelholms sjukhus arbetar vi tillsammans med att göra bra vård bättre, varje dag. Sjukhuset har knappt 600 medarbetare uppdelade på två verksamhetsområden, medicin och rehabilitering. VO medicin består av tre slutenvårdsavdelningar och en stor öppenvård inkluderande dialysmottagning. VO rehabilitering bedriver specialiserad rehabilitering i sluten- och öppenvård, inklusive öppenvårdsteam för smärtbehandling och cancerrehabilitering. I verksamhetsområdet ingår även en mottagning för bedömning och behandling av osteoporos. Vi leder utvecklingen med hjälp av innovativa metoder, ny teknik och engagerade medarbetare. Här är du en del av framtidens hälsosystem. Vi vågar pröva nya vägar, tar ansvar och samarbetar med hjärta, mod och nyfikenhet.
Vi arbetar aktivt med vår värdegrund: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Vi tror på att god arbetsmiljö och hög patientsäkerhet hänger ihop. Därför gör vi vårt bästa för att du som medarbetare ska ha rätt förutsättningar att lyckas och trivas i din roll.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ gärna våra medarbetare på Instagram: @angelholmssjukhus där delar vi med oss av vardagen på sjukhuset och visar upp våra olika verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha en central roll i vården och göra verklig skillnad varje dag?
Som administrativt chefsstöd kombinerar du bemanning med en mindre del HR-administration och är ett viktigt stöd för chefer och medarbetare i en verksamhet som pågår dygnet runt.
Du arbetar nära enhetschefer och bemanningsenheten, där du hanterar frågor om arbetstid, frånvaro, semester, övertid, schemaändringar och löneunderlag. Du ansvarar även för individuell saldoberäkning, rättningsärenden till HR-lön och samverkan med fackliga parter.
I rollen som bemanningsassistent ser du till att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tid. Du planerar bemanning, bokar vikarier, uppdaterar scheman och har kontakt med både timanställda och avdelningar. Du ansvarar också för vårt interna resursteam (Englar), vilket innefattar schemaläggning, uppföljning, statistik, rekrytering och introduktion. Dessutom samordnar du utbildningar, introduktionsdagar, prao och representerar verksamheten vid rekryteringsmässor. Bemanningsenheten är bemannad alla dagar kl. 06.0016.00. Var femte helg, samt vid lätt- och storhelger, ingår beredskap där du bemannar vakanser på hela sjukhuset. Du kommer att delta i införandet av nytt schema- och bemanningssystem TESSA som planeras införas mellan hösten 2026 och 2028.
Som HR-administratör sköter du hela anställningsprocessen från avtalsskrivning till avslut och ansvarar för registrering i HR-system, kompetensdokumentation och arkivering. Du hanterar även ärenden kopplade till WinLas, LAS-processer och är superanvändare i flera av Region Skånes administrativa system. Du representerar Ängelholms sjukhus i arbetsgrupper som utvecklar och digitaliserar HR-processer.
Du arbetar självständigt men har ett nära samarbete med chefer, HR och övriga stödfunktioner. Du skapar struktur, kvalitet och trygghet i vardagen och är en viktig kugge i organisationen. Rollen kräver noggrannhet, god systemvana och ett lösningsfokuserat arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, goda kunskaper i svenska samt erfarenhet av administrativt arbete, gärna som chefsstöd. Du är en van användare av Office 365 och har god systemvana.
Vi ser gärna att du har en relevant vidareutbildning inom aktuellt område. Det är meriterande om du har erfarenhet av personaladministrativa system som Personec, TimeCare/Multi Access och WinLas, samt andra stödsystem som Qlik Sense/View, Raindance, Skånekatalogen, Serviceportalen/Ritz, Tekla, Dokumentportalen, Lärportalen och Kompetensplattformen. Även erfarenhet av bemanning, schemaläggning och kunskap om arbetstidsregler och Allmänna bestämmelser (AB) är ett plus.
Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Du trivs i en varierad vardag, är lösningsorienterad och har lätt för att prioritera och anpassa dig vid förändringar. Du har en hög servicekänsla och är trygg i att samarbeta med både chefer, kollegor och externa kontakter. Din kommunikativa förmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat är en självklar del av ditt arbetssätt.
Första intervjuer via teams är planerade att hållas i vecka 33, (14-15 augusti).
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Löpande urval tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.