Arbetsbeskrivning
LF Kalmar
När du jobbar hos oss på LF Kalmar blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till stora resurser - inte minst genom mer än 250 trevliga och kompetenta kollegor. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa. Vi är här för länet, här för kunderna och här för dig
Om jobbet
Som medarbetare på Skadeservice gör du skillnad i våra kunders liv genom att hjälpa dem när olyckan har varit framme. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och skapa trygghet för våra kunder i viktiga stunder.
Tjänsten innebär att du kommer arbeta med skadereglering i teamet Personskador. Gruppen arbetar med skadereglering av reseskador, sjuk- och olycksfallsskador samt personskador till följd av trafik. Du möter våra kunder både fysiskt, via telefon och i våra digitala kanaler.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Skadereglering: Ansvara för att handlägga skadeärenden inom resor, sjuk- och olycksfall enligt gällande regler, processer, tillgänglig teknik och arbetsinstruktioner. Värdering, utredning och beräkning av skadeersättning. Utbetalning, intäktsbevakning och skadehandläggning i övrigt samt hantera återkrav.
* Kundservice & kundkontakt: Ge professionell service i alla våra kanaler efter kundens behov. Samla in information, fatta beslut, betala ersättning och kommunicera tydligt och professionellt med kunder och samarbetspartners.
* Kontinuerlig kompetensutveckling och förbättringsarbete: Aktivt utveckla och upprätthålla egen kompetens, delta i verksamhetsplanering, följa upp mål och bidra till förbättringar och utvecklingsprojekt inom skadeavdelningen samt bidra till bolagets mål och affärsidé.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placering i Kalmar. Tillträde enligt överenskommelse, men snarast möjligt.
Läs mer om tjänsten på LF Kalmars hemsida under "Jobba hos oss"-
Sista ansökningsdag: 2025-08-17
Vem är du?
Vi söker dig som alltid har kundens bästa i fokus, ser möjligheter i förändringar, tycker om att sätta dig in i komplexa ärenden och anpassar dig efter verksamhetens behov. Du trivs med att hjälpa människor med både omtanke och professionalism, är prestigelös och har en god förmåga att sätta dig in i komplexa ärenden. Du arbetar strukturerat och fattar välgrundade beslut. Med ett starkt driv och känsla för detaljer arbetar du systematiskt och tar ansvar för att driva dina ärenden framåt.
Du har utbildning på lägst gymnasienivå och gärna en eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område. Tidigare erfarenhet av handläggning är meriterande, liksom om du har arbetat med skadereglering, inom försäkringsbranschen eller har medicinsk kompetens. Du är van att arbeta i flera digitala system och trivs med att ha mycket kundkontakt, både digitalt och via telefon.
Du kommunicerar tydligt och förtroendeingivande, både muntligt och skriftligt. Under perioder med hög arbetsbelastning behåller du lugnet och förmågan att leverera med kvalitet. För att lyckas i rollen är du inte bara serviceinriktad – du är också lösningsorienterad, flexibel och en lagspelare.
För oss är det viktigt att du delar våra värderingar; Engagemang, Tillit och Öppenhet samt tar ansvar för att skapa en positiv LF-anda på arbetsplatsen. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser fram emot att få välkomna en ny kollega till vårt engagerade team på Skadeservice!