Vill du arbeta med lön i en samhällsviktig organisation – och samtidigt bidra till struktur, service och utveckling?
Vi söker en självständig och noggrann löneadministratör som vill bli en del av ett team där vi hjälps åt och stöttar varandra i det gemensamma uppdraget.
Om oss
Hos oss på Jämtlands Räddningstjänstförbund får du en flexibel arbetsplats i en organisation som är under utveckling. Vårt förbund ansvarar för räddningstjänst och förebyggandeverksamhet enligt lagen om skydd mot olyckor i alla åtta kommuner i Jämtlands län. Vi har 35 brandstationer och 9 räddningsvärn, de allra flesta av våra cirka 600 medarbetare är brandmän i beredskapstjänst. Heltidspersonal har vi i huvudsak på brandstationen i Östersund där även denna tjänst är placerad.
Du tillhör avdelningen för verksamhetsstöd, som ansvarar för att stödja förbundets kärnverksamhet och ledning. Avdelningens ansvarsområden omfattar kontorsservice, HR, lön, ekonomi, kommunikation, informationshantering och politisk beredning. Vi är en mindre avdelning där vi hjälps åt och bidrar där det behövs, med gemensamt ansvar för att uppdraget blir utfört. Samarbete mellan rollerna är viktigt – både i det dagliga arbetet och för att skapa ett fungerande stöd till organisationen som helhet.
Om tjänsten
Löneadministration är ditt huvudsakliga ansvarsområde, och du arbetar nära kollegorna på avdelningen för att bidra till ett fungerande helhetsstöd i organisationen. Du hanterar hela löneprocessen i Heroma – för både heltidsanställda och våra cirka 500 deltidsbrandmän. Du arbetar tillsammans med vår HR–generalist, som gör lön för en del av organisationen, och nära våra chefer. Vi köper systemadministration och processtöd från Östersunds kommun, vilket ger stöd i tekniska och specialiserade delar.
Du är med och delar på arbetsuppgifterna för kontorsservice, som växel, registratur och posthantering.
Utöver lönearbetet kommer du att få ta ett växande ansvar inom något av avdelningens andra ansvarsområden, som informationshantering eller ekonomi. Vi ser gärna att du bidrar till att utveckla och strukturera det administrativa arbetet vidare.
Om dig
Vi söker dig som är mån om att det blir rätt, tycker om att ge service till dina kollegor och kan planera ditt eget arbete. Vi jobbar i olika IT - system och det är bra om du är intresserad av hur det hänger ihop och hur vi kan göra det bättre för verksamheten.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom lön, eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du behöver ha god kunskap och vana av att arbeta i lönesystem.
Du behöver goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i Office-miljön.
Meriterande
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Jämtlands Räddningstjänstförbund har som mål att öka mångfalden. Vi värdesätter därför den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Vi erbjuder
Hos oss får du en central roll i en organisation med ett viktigt samhällsuppdrag. Du får både ansvar och möjlighet att växa, i en arbetsmiljö som präglas av samarbete, tillit och utveckling. Vi arbetar nära verksamheten och beslutsvägarna är korta.
Som anställd på räddningstjänsten får du friskvårdsbidrag och friskvårdstid under arbetstid, fria arbetskläder och goda möjligheter till balans mellan arbete och privatliv. All personal omfattas givetvis av kollektivavtal.
Anställningsvillkor
Lön och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas de första 6 månaderna.
För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövning samt registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Välkommen med din ansökan – hos oss gör du skillnad varje dag.