Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Löneadministratör / Ekonom till Axel Christiernsson
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Ekonom Ekonomiassistent Löneadministratör
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en nyckelperson inom lön och ekonomi i en internationell industriverksamhet? Hos Axel Christiernsson får du en central och varierad roll där du bidrar till struktur, kvalitet och arbetsglädje i ett engagerat team. Här kombineras högt tempo med god gemenskap – och att ha roligt på jobbet! Uppdraget har start i augusti och sträcker sig till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning. Det fina kontoret ligger i Nol, med smidiga pendlingsmöjligheter tack vare goda tågförbindelser. Om tjänsten Vi söker en Löneadministratör / Ekonomiassistent som vill ta ett tydligt ägandeskap i både löne- och redovisningsfrågor. Du får en nyckelroll i ett viktigt projekt kring outsourcing av lönehantering och fungerar som en viktig länk mellan interna avdelningar och externa leverantörer. Du rapporterar till Ekonomichefen och samarbetar nära med kollegor inom HR, ekonomi samt internationella kontakter i bland annat Estland och Storbritannien. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter i huvudsak: • Leda och koordinera projekt för outsourcing av lönefunktion • Sammanställa och kvalitetssäkra löneunderlag för Sverige, Estland och Storbritannien • Granska reseräkningar, traktamenten och utlägg • Beräkna semesterskuld och hantera förmåner (t.ex. tjänstebil) • Rapportera AGI och hantera kontakter med myndigheter • Bokföra löner, sociala avgifter och semesterskuld • Löpande bokföring och kontoavstämningar • Ansvara för kundreskontra: fakturering, inbetalningar, krav och påminnelser • Arbeta med internationell moms (EU/export) • Delta i bokslutsarbete Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, självgående och lösningsorienterad med en stark känsla för ordning och kvalitet. Du trivs i en dynamisk miljö med många kontaktytor och har god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. För att lyckas i rollen har du : • 5–10 års erfarenhet inom ekonomi och lön • Tidigare erfarenhet av outsourcingprojekt inom lönehantering • God förståelse för kollektivavtal och löneprocesser • Erfarenhet av systembyten inom lön • Mycket god förståelse för redovisningsprinciper • Goda kunskaper i affärssystem, gärna Iptor och SAP • Erfarenhet av Flex HRM eller andra lönesystem • Hög kompetens i Excel och Teams • Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal och försäkringar.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk