Arbetsbeskrivning
Vill du kombinera strategiskt och operativt inköp i en internationell miljö där du både får arbeta hands-on och vara med och forma framtidens inköp? Hos Sulzer blir du en nyckelperson i ett team med stark sammanhållning, där du får möjlighet att växa vidare mot mer komplexa och ansvarstunga uppdrag – både nationellt och globalt.
Företagspresentation
Sulzer är ett globalt ledande bolag inom utveckling, tillverkning och service av centrifugalpumpar och omrörare till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening, gruvdrift, pappersindustri och liknande.
Vi tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktor till framgång. Vi erbjuder en intressant och mångsidig tjänst i en internationell arbetsmiljö med goda möjligheter och förutsättningar för vidare utveckling.
Vårt svenska huvudkontor ligger i Vadstena och kontor finns även i Malmö, Göteborg och Stockholm samt servicecenters i Vadstena, Göteborg, Årsta, Karlstad och Arlöv.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som inköpare hos oss blir du en viktig del av inköpsteamet i Vadstena, där du får möjlighet att jobba brett – från orderläggning till strategisk leverantörsutveckling. Rollen innehåller både taktiska och strategiska inslag, med ett stort eget ansvar och utrymme att påverka. Du kommer bland annat att:
- Säkerställa materialförsörjningen till produktion samt hantera inköp av indirekt material, service och tjänster
- Arbeta nära våra befintliga leverantörer och bidra till att strategiskt utveckla leverantörsbasen i en global kontext
- Förhandla och skriva avtal, samt hantera kvalitetsärenden
- Delta i utvecklingsprojekt kring processer, arbetssätt och verktyg
- Bidra till kontinuerlig förbättring och ökad effektivitet inom inköpsfunktionen
Din profil
Vi söker dig som vill mer – både i rollen och i din karriär och du har redan stor erfarenhet av inköpsarbete på minst taktisk nivå. Du är strukturerad, engagerad och självgående med en stark vilja att bidra, samarbeta och utvecklas tillsammans med teamet.
För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av brett inköpsarbete på minst taktisk nivå tillsammans med god förhandlingsvana och vana att hantera både avtal och leverantörer.
Du har goda kunskaper i att arbeta i affärssystem och Office-paketet samt är bra på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du positiv, lösningsorienterad och gillar att arbeta i ett sammanhang där både lokalt ansvar och global samverkan är vardag.
Vill du vara med på Sulzers fortsatta resa och växa med oss inom inköp? Välkommen med din ansökan!
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Urval kommer påbörjas vecka 33.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult;
Frida Stern och nås på 0767791993 eller på
[email protected]
Väl mött!
Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite