Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköpare
Skicka ansökan 81 dagar kvar
Inköpare Upphandlare Operativ inköpare Inköpskoordinator
81 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Bli vår nästa Inköpare på Internationella Engelska Skolan

Är du en strukturerad och driven person som brinner för att optimera processer och bidra till en effektiv verksamhet? Vill du spela en viktig roll i en av Sveriges ledande skolverksamheter i en expansiv fas? Då kan rollen som Inköpare hos Internationella Engelska Skolan (IES) vara din nästa utmaning!

Internationella Engelska Skolan, IES, är en av de ledande fristående aktörerna inom utbildning i Sverige, med cirka 31 000 elever i 47 skolor över hela Sverige, från Skellefteå i norr till Trelleborg i syd och fortsätter att expandera. IES grundades 1993 och bedriver skolverksamhet från förskoleklass till grundskolan. Upp till hälften av undervisningen bedrivs på engelska av lärare som har engelska som modersmål. Vårt huvudkontor ligger i Danderyd, lättillgängligt med goda kommunikationer. För mer information, besök www.engelska.se.

Om rollen – Inköpare

Som Inköpare på IES kommer du att ha en central funktion inom vår inköpsavdelning, som tillhör Finance. Din roll är bred och innebär att du kommer att arbeta med allt från att upprätta upphandlingsunderlag och administrera avtal till att vara ett viktigt stöd för verksamheten i inköpsrelaterade frågor. Du kommer att arbeta både självständigt och i team och rapportera till vår Procurement Manager.

Vi befinner oss i en spännande expansiv fas, vilket ger dig goda möjligheter att göra skillnad och bidra till att säkerställa högkvalitativa och kostnadseffektiva inköp för hela vår organisation. Vi söker dig som har ett affärsmässigt förhållningssätt och vill vara med och utveckla inköpsfunktionen med fokus på både helheten och de viktiga detaljerna.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

●      Vara administrativt stöd till verksamheten i inköpsrelaterade ärenden.

●      Upprätta upphandlingsunderlag och bistå i upphandlingsprocesser för både direkt och indirekt material samt tjänster.

●      Förvalta och optimera avtalshantering.

●      Delta i utvecklingsarbetet av Inköpsverksamheten.

●      Genomföra leverantörsuppföljning och bidra till leverantörsutveckling.

●      Sammanställa data till rapporter av olika slag.

●      Bidra till att vidareutveckla metoder, kompetens och arbetssätt avseende strategiskt inköp.

●      Ansvara för administrationen av företagskort och den löpande hanteringen av leverantörskonton.

●      Driva förbättringsaktiviteter inom inköpsområdet.

Din profil – Erfarenhet och kompetens

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har minst tre års aktuell erfarenhet från en liknande roll, såsom operativ inköpare, upphandlare, inköpskoordinator eller annan jämförbar position.

Vi söker dig som har:

●      Gedigen erfarenhet av att arbeta brett med både administration och inköp.

●      Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

●      God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem.

●      Goda kunskaper i Excel är ett krav.

●      Förståelse för strategiskt inköp och/eller kategoristyrt inköp är meriterande.

●      Goda kunskaper i inköpsanalys är ett plus.

●      Vana att läsa, förstå och förvalta avtal.

●      Erfarenhet från ärendehanterings- och/eller inköpssystem är fördelaktigt.

●      En eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Vem är du som person?

Vi söker dig som är prestigelös och trivs med en variationsrik roll där du får arbeta brett med administration och inköp. Du har ett intresse för skolfrågor och en förståelse för hur inköp bidrar till en fungerande utbildningsmiljö. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp och är öppen för att stödja kollegor. Din förmåga att bygga och vårda goda relationer, både internt och externt, är avgörande. Ditt arbetssätt präglas av struktur och kvalitetsmedvetenhet, och du inser vikten av att arbeta noggrant och detaljfokuserat.

Ansökan

Vi samarbetar med ValueOne för denna rekrytering. Ansökan och CV skickar du in via http://valueone.se/aktuella-jobb/. Ansökningar och tjänster tillsätts löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Richard Petersson på telefon: 070 968 73 34.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Håltagare Socialchef Upphandlare Inköpsstrateg Hållbarhetschef Socialkonsulent Hållbarhetsstrateg Hållbarhetsingenjör Hållbarhetsspecialist Sustainability Analyst Sustainability Professional
3 juli