Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR Partner på Swedish Agro
Skicka ansökan 26 dagar kvar
HR HR Business Partner
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en driven HR Partner och är redo för en ny spännande utmaning? Vill du vara med att utveckla organisationer och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt? Då ska du söka tjänsten som HR Partner på Swedish Agro!

Vi söker en HR Partner som vill vara med att fortsätta utveckla vår organisation som verksamhet och som arbetsgivare i nära samarbete med våra chefer och ledningsgrupp. Du kliver in i en utvecklande, självgående och omväxlande roll med både operativa och strategiska arbetsuppgifter med fokus på utveckling av våra HR processer. Tjänsten gäller tills vidare med tillsättning omgående eller enligt överenskommelse med placeringsort på ett av vårt huvudkontor i Skurup.

VAD BLIR DU EN DEL AV?
Swedish Agro
På Swedish Agro skapar vi värde för svenskt lantbruk genom att vara en helhetsleverantör för den enskilda lantbrukaren och erbjuder insatsvaror, foder och maskiner av högsta kvalitet. Vi representerar branschens ledande varumärken CLAAS, HORSCH, METSJÖ, RAUCH, SPEARHEAD, SCANSTONE, AVR och AGXEED och DALBO har en av Europas modernaste foderfabriker och tillverkar foder för flera djurslag. Vi har en gemensam tro att vi är starkare tillsammans och arbetar för långsiktighet, kvalité och lönsamhet. Du blir en del av ett försäljningsdrivet företag med högt kundfokus och tydliga mål både globalt och lokalt. Som en del av Danish Agro-koncernen arbetar HR med gemensamma processer och strategier och har ett globalt HR nätverk med nära samarbete länder emellan.

DIN ROLL
Operativ och strategisk HR Partner
Vi erbjuder en utvecklande och självgående roll som HR Partner med operativt ansvar för alla HR processer i medarbetarcykeln. Du ansvarar för att stötta och driva HR processer i nära samverkan med cheferna och verksamheten främst inom vår maskindivision. Det kan gälla bland annat rekrytering, rehabilitering, fackliga förhandlingar, sparring till våra chefer, uppföljning och ansvar för medarbetarutveckling, arbetsmiljö samt uppföljning av strategiska initiativ. Rollen innefattar även ett samordningsansvar för arbetsmiljöarbetet och skyddskommitté samt aktivt arbeta med ledarskapsutveckling med kompetensförsörjning hos både våra chefer och medarbetare. Du blir en del av vår HR avdelningen tillsammans med din närmsta chef som har placeringsort Kalmar, där vårt andra huvudkontor ligger. Det ingår en del resor under året i tjänsten vid ex mässor, konferens eller vid sammankomster på några av vår tio andra anläggning.

DIN PROFIL
Du är driven och trivs med omväxlande uppgifter
För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat brett inom HR och har några års arbetserfarenhet från liknande roller och arbetsuppgifter samt har en relevant högskoleutbildning inom HR.
Det är viktigt att du trivs med att hantera många olika typer av uppgifter, har lätt för att prioritera, är proaktiv och kan driva utvecklingsarbete självständigt. Du tar ansvar för dina uppgifter, har ett flexibelt och effektivt arbetssätt samt har lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Vidare ser vi att du är en god kommunikatör med goda kunskaper i båda svenska och engelska då det är vårt koncernspråk. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och drivkrafter.

VI ERBJUDER
Starkare tillsammans
Det är en heltidstjänst med förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån. Vi tillämpar Svenska Handels tjänstemannaavtal.

På Swedish Agro bygger vår grund på samarbete och vi har en grundläggande tro att vi är starkare tillsammans. Vi erbjuder därmed en arbetsplats där vi utvecklas tillsammans – över avdelningar, kompetenser och landsgränser. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi anstränger oss för att skapa de bästa ramarna för välmående, utveckling och inflytande.

ÄR DU INTRESSERAD?
Så ansöker du
Om du tycker att tjänsten låter spännande, skicka gärna din ansökan redan idag eller så snart som möjligt genom att klicka på ”ANSÖK”.
Vi kommer att göra ett första urval och kalla på intervjuer efter sista ansökningsdag.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Alexandra Olander, HR Manager Swedish Agro +46 72 598 8059.

Vi tror att mångfald stärker lösningen av uppgifter. Vi uppmanar därför alla intresserade – oavsett bakgrund – att söka tjänsten.
Vi hoppas att höra från dig!

EN INTERNATIONELL KONCERN
Vi vill skapa värde! För lantbruket, för lantbrukaren och för våra medarbetare.
Swedish Agro är en del av Danish Agro-koncernen, med mer än 5 000 kollegor fördelat på 100+ företag i 15 länder. Från fältet till skärmen är våra medarbetare kärnan i vår förmåga att skapa värde och utveckla framtidens lantbruk och säkerställa att vi kan spela en avgörande roll i branschens digitala och gröna omställning – och att vi varje dag hjälper lantbrukaren att odla mat i världsklass. Detta gör vi genom att stärka, odla och utveckla branschen – och inte minst varandra. Och vi behöver dig också! Är du mer nyfiken på Danish Agro- koncernen? Se vår koncernfilm här!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare