Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Global Distribution Coordinator
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Koordinator
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Sobi är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på att förbättra livet för personer med sällsynta sjukdomar, främst inom områdena hematologi och immunologi. Inom hematologi är Sobi ledande i Sverige, särskilt inom behandling av hemofili, där de strävar efter att optimera vården och stödja patienter. Inom immunologi erbjuder företaget innovativa behandlingar för sällsynta immunologiska sjukdomar med stort medicinskt behov. Sobi har expertis inom hela läkemedelsprocessen, från klinisk forskning till distribution. Med ett globalt huvudkontor i Stockholm är företaget närvarande i över 30 länder och levererar behandlingar till patienter i mer än 70 länder, med målet att fortsätta expandera.

Din roll

Är du en strukturerad och noggrann lagspelare med en stark känsla för kundservice och förbättringsarbete? Har du erfarenhet inom logistik och kundhantering? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en Global Distribution Coordinator som kommer att vara en nyckelperson för att säkerställa att Sobis distributionsverksamhet fungerar smidigt och effektivt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Orderadministration
  • Bokning av transporter och leveransbevakning
  • Fakturering och kreditering
  • Insamling av kunddata
  • Hantering av returer och krediter
  • Genomföra månadsavstämningar av försäljning och lager samt rapportera eventuella avvikelser
  • Kundsupport och interna supportfrågor relaterade till bland annat EDI och masterdata

Krav

  • 5–10 års erfarenhet av logistik och distribution.
  • Erfarenhet av genomförande av interna utbildningar relaterad till GDP, standardiserade arbetsrutiner, riktlinjer, arbetsinstruktioner, IFS Business System, produkter och supply chain-administration i enlighet med introduktionsprogrammet för nya medarbetare - ej ett krav, endast meriterande.
  • God erfarenhet av logistik, orderhantering, fakturering och kundsupport
  • Flytande i engelska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i svenska

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en lagspelare med en strukturerad, noggrann och professionell inställning, som dessutom har ett genuint fokus på kundservice. Du trivs med att arbeta mot flera olika kontaktytor, både internt och externt, du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du är självgående och tvekar inte att ta initiativ när processer inte fungerar optimalt, samtidigt som du har förmågan att prioritera arbetsuppgifter effektivt. Med ett starkt resultatfokus och ett brinnande intresse för att lösa problem är du mån om att leverera högkvalitativa resultat. Du har dessutom god tidsplaneringsförmåga och klarar av att hantera både kortsiktiga samt långsiktiga deadlines. Ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt är något vi värdesätter högt.

Omfattning: Heltid

Period: 1 oktober 2025 - 31 mars 2027. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Clevry med chans till förlängning/överrekrytering.

Arbetstider: Kontorstider

Placering: Centrala Stockholm

OBS!  Intervjuer och återkoppling planeras i början av augusti.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Sobi med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk