Om företaget
Till vår kund som är inom transportbranschen söker vi nu en ekonomiassistent på 60%.
Bolaget arbetar med specialtransporter av gas och farligt gods i Sverige och Danmark.
Deras verksamhet bygger på säkerhet, precision och goda kundrelationer.
De har en nära koppling till ett större nordiskt transportnätverk och är ett team på fem personer stationerade i Sverige, där de dagligen samarbetar med kollegor inom Norden.
Kontoret präglas av en familjär stämning, hög grad av ansvarstagande och ett starkt engagemang för deras arbete.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att stötta deras ekonomichef samt bidra till att utveckla deras administrativa arbete framåt.
Till att börja med är tjänsten på deltid (cirka 3 dagar i veckan) , med möjlighet att övergå till en tillsvidareanställning och på sikt även kunna öka i tjänstegrad.
Du kommer att arbeta brett med uppgifter inom ekonomi och administration.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Leverantörsfakturor och kundfakturering
• Påminnelsehantering
• Stöd i löneadministration (försystem ca 100 löner)
• Övrig kontorsadministration
• Medverka i utveckling av rutiner och ekonomiflöden
De arbetar i en anpassad version av Unit4, och det finns goda möjligheter att lära sig detta på plats.
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en person som har ett öga för vad som behöver göras och inte räds att ta tag i det. Du är självgående, ansvarstagande och har en prestigelös inställning till arbetet.
Vi söker dig som:
• Har viljan att lära dig och utvecklas i rollen
• Tar egna initiativ och ser vad som behöver göras
• Är självgående men vet när det är dags att be om hjälp
• Har ett prestigelöst förhållningssätt och bidrar till en god laganda
• Tar ansvar för både detaljer och helheten i dina uppgifter
Framgångsfaktorer
• Har en prestigelös inställning och ett lösningsorienterat arbetssätt
• Har viss erfarenhet av ekonomiadministration
• Trivs i en mindre organisation där man hjälps åt
• Är nyfiken och vill vara med och påverka rutiner och arbetssätt
• Bidrar till ett positivt arbetsklimat och tycker om att vara en del av ett tight team
• Kommunicerar väl i både tal och skrift på svenska och engelska
Om oss
Resultat är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön.
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar.
För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/).
Ansökan
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid, 60%
Placering: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Tina L Kimming, 0723-090877
Sista ansökningsdatum: 30 september
Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader där du blir anställd hos oss på Resultat AB och uthyrd till
vår kund med goda chanser till anställning på sikt. Låter detta som en intressant utmaning? Vi
uppskattar om du ansöker omgående då urval
och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tina L Kimming, 0723 090877.