Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Vi söker en erfaren ekonomiassistent
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Ekonomiassistent
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

ByggPartner i Dalarna AB är en del av ByggPartner Gruppen AB som är ett expansivt börsnoterat byggbolag med rötterna i Dalarna. Idag omfattas koncernen av flera byggbolag, Flodéns i Göteborgsregionen, Åhlin & Ekeroth i Östergötland och ByggPartner i Dalarna AB. Tillsammans i koncernen är vi cirka 1 000 anställda och har en omsättning på ca 4,8 miljarder kronor. ByggPartner i Dalarna AB är i Dalarna marknadsledande som byggföretag och i övriga geografier siktar vi på fortsatt expansion. Vi är det stora byggbolaget med det lilla företagets smidighet och korta beslutsvägar. Sunt förnuft präglar allt vi gör. Vi erbjuder Byggentreprenad, Byggservice, Ställningar och fallskydd . Vi finns representerade i Avesta, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Stockholm, Uppsala och Västerås. ByggPartner har cirka 550 medarbetare. År 2024 omsatte vi cirka 2,7 miljarder kronor Vill du vara en del av ett engagerat team i ett bolag med hjärtat i Dalarna? Har du flerårig erfarenhet av arbete med reskontra och en akademisk utbildning inom ekonomi? Då kan det här vara rollen för dig! Vi söker dig som trivs i det operativa är noggrant, effektivt och lösningsorienterad. Du motiveras av att ge god service – både internt och externt. Hos oss blir du en viktig del inom ekonomifunktionen där du ingår i teamet som jobbar med kund och leverantörsreskontra. Ni har ett nära samarbete med varandra och många kontakter, både inom organisationen och ut mot våra kunder och samarbetspartners. Om rollen Som Ekonomiassistent ansvarar du för det operativa arbetet inom vår reskontrafunktion. Det innebär bl.a.: • Kundreskontra: fakturering, kravhantering, räntefakturering • Leverantörsreskontra: fakturahantering och betalningar • In- och utbetalningar samt avstämningar av konton • Underlag till bokslut (månad, kvartal, år) • Kreditupplysningar och dialog med verksamheten kring kreditbedömningar • Registervård och löpande dialog med interna och externa parter • Bidra till utveckling av rutiner och processer • Delta i projekt och utbilda andra i reskontraflöden • • Du rapporterar till Redovisningschef och får möjlighet att vara med och utveckla de funktioner du arbetar med och bidra som en lagspelare med dina kunskaper och erfarenheter. Placeringen är vid vårt huvudkontor i Borlänge. Den vi söker Vi lägger stor vikt vid att du som person passar i vår organisation. Du är van att arbeta självständigt såväl som i grupp. Som person är du driven, analytisk och positiv. Du har lätt för att skapa och vårda relationer och är nyfiken på att lära dig nya saker. Vi ser gärna att du har utbildning på högskole-/universitetsnivå inom ekonomi, eller motsvarande erfarenheter. Du har flerårig erfarenhet av arbete med både kund- och leverantörsreskontra och är trygg med att arbeta i olika system. Vad du får hos oss Vi erbjuder en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, våra resultat – och att ha roligt på jobbet. Du får vara med och påverka, utvecklas och bidra till en verksamhet som växer med kvalitet och hjärta. Låter det som något för dig? För mer information kontakta Elisabeth Tysk, teamledare telefon: 0243-204279 Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-20
Antal platser 1