Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren administratör för ett konsultuppdrag till den juridiska avdelningen vid Stadsledningskontoret i Stockholms stad. Drivs du av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i en serviceinriktad roll?
Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om arbetsplatsen
Som administratör på den juridiska avdelningen blir du en viktig del av teamet inom verksamhetsstöd, där samarbete och ömsesidigt stöd är centrala delar av arbetet. Verksamhetsstöd är en av fyra enheter inom den juridiska avdelningen på stadsledningskontoret som består av administratörer, arkivarie och receptionist tillsammans med enhetschef. Arbetsplatsen är belägen i ljusa och moderna lokaler i en vacker miljö på Kungsholmen.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
• ge bästa tänkbara bemötande och service till avdelningens medarbetare och våra uppdragsgivare (förvaltningar inom Stockholms stad)
• hantera en funktionsbrevlåda för den social- och skoljuridiska enheten
• arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem Saturnus
• vara behjälplig med stöd i ärendehantering till avdelningens jurister.
Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma.
Vem är du?
Vi önskar att du uppfyller nedan krav:
• en avslutad gymnasieutbildning, gärna med eftergymnasial påbyggnad inom administration, service, ekonomi och/eller juridik
• dokumenterad arbetslivserfarenhet av registrering i dokument- och ärendehanteringssystem, gärna i Saturnus och/eller stadens system eDok
• dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete i en administrativ roll
• erfarenhet av serviceyrket och stort intresse för att ge hög service
• goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
• hög digital mognad och IT-vana, är teknikintresserad och kan bistå med stöd inom tekniska verktyg
• goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du även har:
• tidigare erfarenhet från Stockholms stad och handläggning inom socialtjänsten, för att kunna bidra effektivt i rollen som administratör med fokus på administrativ handläggning och dokumenthantering av våra ombudsärenden inför domstolsförhandlingar för stadens förvaltningar
• arbete i en roll där du har kommunicerat med jurister och domstol
Personliga egenskaper kommer att tas i beaktning. För att passa i rollen behöver du vara en lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och för helheten och resultat. Du är strukturerad, ordningsam och har en god känsla för detaljer. Vidare är du lyhörd, prestigelös och har ett genuint serviceinriktat förhållningssätt.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid 100% från och med 2025-08-11 som initialt löper under 3 månader. Arbetstider är mellan 08:00-16:30. Placeringsort för utförandet av uppdraget är på Kungsholmen. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Therese Sundin på
[email protected]
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.