Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du studerande och vill kombinera dina studier med ett meriterande extrajobb inom Statlig myndighet? Nu söker vi en engagerad administratör till Naturvårdsverket i Stockholm. Uppdraget erbjuder flexibel omfattning och en möjlighet att få inblick i ett viktigt samhällsuppdrag kopplat till miljö- och hållbarhetsfrågor. Du kommer att tillhöra informationshanteringsavdelningen och arbeta med varierande administrativa uppgifter förenliga med rollen.
Förekommande arbetsuppgifter:
- sköta administrativa rutiner
- planera och samordna
- arbeta utifrån fastlagda rutiner
- vara ett operativt stöd för verksamheten
- formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
- hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
- assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
- hantera många kontakter med anställda och allmänhet
- göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
- göra kalenderbokningar, mötesbokningar
- utföra reseplanering
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som administratör till Naturvårdsverket är ett konsultuppdrag på deltid. Arbetet utförs på plats i Naturvårdsverkets lokaler centralt i Stockholm (Virkesvägen 2, Stockholm).
Omfattningen gäller:
- 60 procent under perioden 1 september - 30 september 2025.
- 25 procent under perioden 1 oktober 2025 - 30 juni 2026
Arbetstiden är normalt förlagd till ordinarie kontorstid, kl. 08:00–16:30 med 30 minuters lunch. Vid uppdragets start kommer du, tillsammans med myndigheten, överens om hur arbetstiden - motsvarande 60 respektive 25 procent bäst kan fördelas inom denna ram, utifrån arbetsuppgifternas behov och dina studier.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• Arbetslivserfarenhet med några av arbetsuppgifterna under ”förekommande arbetsuppgifter”
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-07-10.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!