Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Öresundslinjen söker en serviceminded IT-supporter
Skicka ansökan 30 dagar kvar
IT-support
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en IT-entusiast med erfarenhet av att stötta inom IT i alla aspekter, och värdesätter du samarbete med dina kollegor?

Vi erbjuder en tjänst i vårt IT-supportteam i koncernen Molslinjen, där vi alltid är redo att hjälpa våra kollegor med stort som smått. Du kommer att bli en del av ett starkt team på 5 personer som fokuserar på IT-service och support.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Support för organisationen, inklusive support av mjukvara och hårdvara
  • Underhåll av våra IT-system och processer, både på land och till sjöss
  • Service och underhåll av våra drive-in-automater på alla våra platser

Som IT-supporter kommer du, tillsammans med dina kollegor i ditt team, att ha en central roll som one-point-of-contact för alla kollegor inom koncernen. Därför är det viktigt att du trivs i kontakt med många människor – både via e-post, telefon och face to face.

Molslinjen/ÖRESUNDSLINJEN erbjuder dig:

  • En mångsidig, spännande och varierande vardag
  • Goda utvecklings- och karriärmöjligheter, då du kommer att bli en del av en större IT-organisation som räknar 13 kollegor fördelade på tre platser - Aarhus, Rønne och Helsingborg
  • Ett brett utbud av personalförmåner, bl.a. friskvårdsbidrag och rabatter ombord på våra färjor

Tjänsten är med placering på vårt kontor i Helsingborg, där du kommer att dela kontor med en annan kollega. Som IT-support kommer du att ingå i ett jourteam, där du var sjunde vecka ansvarar för att bemanna vår supporttelefon mellan klockan 16.00 – 08.00, ifall en krissituation skulle uppstå.

Vi söker en kollega som har:

  • En utbildning inom IT samt en hög nivå av kompetenser och kunskap inom relevanta teknologier, system och verktyg
  • Starka analytiska färdigheter för att kunna identifiera och lösa komplexa tekniska utmaningar
  • Minst 2–3 års erfarenhet av 1st level-support av system och servrar i MS Windows och Azure

Som person är du proaktiv och har ett stort driv. Du trivs med att arbeta självständigt, har öga för detaljer och tar ansvar för dina uppgifter och ansvarsområden. Du är bra på att skapa relationer och har förmågan att kommunicera på alla nivåer.

Sista ansökningsdag: Vi kallar löpande till intervjuer, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Alla kvalificerade sökande oavsett ålder, kön, religion och etnisk tillhörighet uppmuntras att söka tjänsten.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Mads Kristensen på tlf. +45 21293418.

Om Molslinjen

Rederiet Molslinjen driver ALSLINJEN, BORNHOLMSLINJEN, FANØLINJEN, LANGELANDSLINJEN, MOLSLINJEN, SAMSØLINJEN och ÖRESUNDSLINJEN.

Molslinjen ägs av EQT och är en del av Nordic Ferry Infrastructure, som har en flotta på mer än 100 fartyg/färjor, opererar på 63 rutter och transporterar årligen 25 miljoner passagerare.

Vi har skapat en arbetsplats som erbjuder våra ca 2.200 medarbetare en spännande vardag, där en informell ton, hög professionalism och frihet under ansvar går hand i hand.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Teknikledare Dokumentatör Teknisk chef Teknisk ledare Teknikansvarig Teknisk support Teknisk strateg Teknisk inköpare Teknisk ingenjör Teknisk rådgivare Teknisk assistent Tekniskt ansvarig Dokumenthanterare Teknisk sakkunnig Dokumentcontroller Dokumentsamordnare Teknisk specialist Teknisk samordnare Dokumentationsombud Teknisk koordinator Teknisk representant Teknisk dokumentatör Teknisk administratör Dokumentationsingenjör Dokumentationsansvarig Administration Manager Dokumentationsspecialist Teknisk produktspecialist Technical Support Engineer Koordinerande administratör Teknisk dokumentationsansvarig
26 juni
IT-konsult Supportspecialist IT Support Specialist
Idag