Vill du arbeta med digitalisering som förenklar vardagen för privatpersoner, företag och offentlig sektor? Har du erfarenhet av administrativ handläggning och av arbete inom offentlig förvaltning?
Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här
Om jobbet
Nu söker vi en handläggare till enheten för Säker kommunikation och anslutning, på avdelningen Tjänster och tillgänglighet. Som handläggare kommer du arbeta med flera team och flera digitala tjänster som avdelningen utvecklar och förvaltar.
I din roll är du en viktig kontakt som kommer ge råd och stöd samt arbeta med varierande handläggningsärenden inom de team som hanterar tjänsterna. Tillsammans med teamen kommer du även vara med och utveckla arbetssätt och processer. Din roll riktar sig främst till myndigheter, kommuner och regioner.
Som handläggare kommer du bland annat att:
• svara på frågor om tjänsterna via telefon och e-post
• stödja användare som ska använda tjänsterna
• hantera anslutningar och avtal kopplat till tjänsterna samt ha kontakt med organisationer som ska ansluta
• utföra administrativa arbetsuppgifter såsom diarieföring och posthantering
• ta fram statistik och arbeta med uppföljning och rapportering
• arbeta med synpunktshantering
• delta i incidenthanteringsarbetet
• hantera ärenden och arbetsuppgifter tillsammans med teamet
• samverka med kundservice, samt övriga team och enheter för att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och processer.
Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:
Kompetenser
• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Kvalitetsmedveten. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
• Stabil. Är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.
• Serviceinriktad. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
Erfarenheter och kunskaper
Krav
• Flerårig erfarenhet av arbete med kundservice eller annan support, exempelvis med kundrelationer via e-post och telefon
• Erfarenhet av administrativ handläggning såsom att till exempel granska och godkänna ansökningar
• Erfarenhet av arbete med diarieföring och ärendehanteringssystem.
• Grundläggande kunskap om digitala lösningar
• Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.
Meriterande
• Erfarenhet av frågor av juridisk karaktär
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Erfarenhet av att kommunicera med kommuner, regioner eller andra myndigheter
• Erfarenhet av att ta fram stödmaterial, statistik eller rapporter
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
Utbildning
Du har relevant utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Om Digg
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.
Eventuell organisationsförändring
I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan.
Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring
Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.
Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov.
Vi erbjuder
• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se
Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.
Sista ansökningsdag är söndag den 17:e augusti.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Kristin Aastrup på tel 010 484 74 13. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.