Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Handläggare till Energimyndigheten
Skicka ansökan 51 dagar kvar
Handläggare
51 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad, kommunikativ och trivs med administrativa uppgifter? Hos oss på enheten för ursprungsgarantier och elcertifikat arbetar du med handläggning och har kontakt med både producenter och kollegor – i en roll där samarbete och kundservice står i fokus. Vi söker nu en engagerad kollega som vill arbeta med elcertifikat och ursprungsgarantier. Elcertifikat är ett ekonomiskt stöd för producenter av förnybar el. Ursprungsgarantier syftar till att garantera ursprunget av el. Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vårt uppdrag är att verka för att förena ekologisk hållbarhet, konkurrenskraft och försörjningstrygghet i energisystem som är hållbara och kostnadseffektiva med en låg påverkan på hälsa, miljö och klimat. Dina arbetsuppgifter på enheten för ursprungsgarantier och elcertifikat Du arbetar i huvudsak med administrativa arbetsuppgifter som att handlägga ansökningar och ärenden om ursprungsgarantier och elcertifikat. Du hanterar också frågor som kommer in till enheten via telefon och e-post. I rollen som handläggare granskar du underlag från sökande producenter av el, gas, värme eller kyla och ser till att informationen är komplett och överensstämmer med gällande regelverk. Arbetet innebär många kontakter både inom och utanför myndigheten. Du kan även komma att vara delaktig i enhetens övriga verksamhet som omfattar bland annat utveckling av rutiner, processer och IT-system. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning, gärna inom eller relaterat till energi och energisystem. Vidare har du god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du besitter en eller flera av nedan aktuella erfarenheter: • handläggning inom offentlig sektor • arbete med kund- och leverantörskontakter, kundservice och/eller kundservice • arbete inom energi-, IT- eller teknikområdet Rollen kräver att du är ambitiös, självständig och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du arbetar strukturerat, är noggrann och metodisk med dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är serviceinriktad, positiv och tillmötesgående och att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med din omgivning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Om Energimyndigheten Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem där ekologisk hållbarhet, konkurrenskraft och försörjningstrygghet går hand i hand. Målet är stabil och kostnadseffektiv energi med låg påverkan på hälsa, miljö och klimat   Vårt erbjudande Tjänsten är placerad i Eskilstuna, med goda pendlingsmöjligheter från flera orter i Mälardalsregionen inklusive Storstockholm. Vi arbetar aktivitetsbaserat i våra lokaler, och erbjuder flexibla arbetstider med goda möjligheter till distansarbete, för att ge våra medarbetare möjlighet till balans i livet. Vi har friskvårdsbidrag, två friskvårdstimmar varje vecka och ett gym på arbetsplatsen. Dessutom får du förmånliga villkor vid semester, ledighet på klämdagar, förmånscykel, föräldraledighet, tjänstepension och vid sjukdom. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss Jobba på Energimyndigheten Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 24 augusti 2025. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår webbplats – märk då din ansökan med diarienummer 2025–008746. Vi arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du oss på HR så får du hjälp att skicka in din ansökan. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska och de frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor? Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Pernilla Norwald tfn +46 (0)16 542 06 11 / 073-668 98 07. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Risberg på telefon 073-944 51 10. Under juli månad och första veckan i augusti har vi semester och begränsade möjligheter att svara på frågor.  Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Martin Larsson, SACO-S telefon 016-544 24 64 och Petra Lindblom Haddad ST telefon 016-5420656

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Förvaltare Fastighetsarbetare Fastighetskoordinator Förvaltningscontroller Förvaltningssamordnare Förvaltningskoordinator Förvaltningsadministratör
29 juni
Assistent Samordnare Registrator Koordinator Handläggare Administratör Office Manager
Idag
Behandlare Handläggare Kriminalvårdare Behandlingspedagog Behandlingsassistent
Idag