Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Strukturerad och självgående HR-administratör till Bankomat AB
Skicka ansökan 30 dagar kvar
HR-administratör
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att få vara med på en spännande resa där du får vara högst delaktig i att både bygga upp och förvalta struktur, rutiner och processer inom HR-området i ett företag med starkt förändringsfokus? Är du en ansvarstagande, handlingskraftig och noggrann person som kommer till din rätt i en familjär, prestigelös och föränderlig miljö där man sätter laget före jaget? Då kan rollen som HR-administratör hos Bankomat vara rätt för dig! Bankomat, som är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering med uttagsautomater på nära 600 orter i Sverige, befinner sig på en spännande resa då de precis startat en egen värdehantering där de transporterar kontanter mellan företagets depåer och automater. Verksamheten, som idag består av ca 120 anställda, har vuxit kraftigt de senaste två åren och behöver därför stärka upp HR-funktionen med ytterligare en kollega. Om rollen I tjänsten som HR-administratör kommer du, tillsammans med kollegorna inom HR-avdelningen, få vara med och bygga upp, implementera och förvalta rutiner, processer och system inom HR-området. Även om ditt främsta ansvar kommer att vara att hantera de HR-administrativa uppgifterna, så kommer du också att involveras i andra HR-processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att; • ansvara för det HR-administrativa arbetet • vara drivande i och ansvara för att identifiera, kartlägga och upprätta HR-processerna för hela Bankomat i nära samarbete med dina kollegor i HR-teamet • koordinera samarbetet med outsourcad lönefunktion avseende löner, pensioner och förmåner samt supportera organisationen i dessa frågor • supportera och avlasta HR-kollegorna i det bredare HR-arbetet • delta i rekryteringsarbete • delta i olika HR-relaterade projekt Vem är du? Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av en HR-administrativ roll, gärna från en reglerad verksamhet och/eller en verksamhet med kollektivanställda eller annan schemalagd personal. Du trivs i en HR-administrativ roll, har goda systemkunskaper samt en god kommunikativ förmåga där du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Meriterande är om du tidigare har varit med och byggt upp rutiner, processer och system inom HR-området, likväl som om du har goda kunskaper inom löneområdet och har arbetat mot en outsourcad löneleverantör. För att trivas hos oss är du en prestigelös, serviceinriktad och teamorienterad person. Du har en stark ansvarskänsla, är handlingskraftig och har lätt för att självständigt driva ditt arbete framåt. Ditt arbetssätt är strukturerat, och du har en god förmåga att hitta lösningar när du ställs inför olika utmaningar. Eftersom vi befinner oss på en förändringsresa är det viktigt att du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö med högt tempo, och att du kan navigera genom detta genom att fokusera på det som är viktigast att prioritera. Rollen innebär både interna och externa kontaktytor, vilket gör att vi värdesätter din förmåga att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer. Ansökan och övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om 6 månader. Kontoret ligger centralt i Stockholm city och vi erbjuder en hybrid lösning där man har möjlighet att varva kontorsarbete med arbete hemifrån. I den här rekryteringen samarbetar Bankomat AB med Jurek och vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Strååt på [email protected] alt 076-002 69 75, men under v.28-32 är det bättre att kontakta researcher Bano Mohammad på [email protected]. Vänligen notera att vi med hänsyn till GDPR inte tar emot ansökningar via email, utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se/lediga-jobb. Då vi nu går in i en semesterperiod så kommer intervjuer att påbörjas först i mitten av augusti. Tjänsten kommer att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att du behöver vara svensk medborgare för att vara aktuell för den här rollen. För slutkandidaten kommer det att genomföras en grundlig bakgrundskontroll och eventuellt även en säkerhetsprövning. Varmt välkommen med din ansökan! Mer om Bankomat AB Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som idag finns på nära 600 orter i Sverige. För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet. Vi är en verksamhet som arbetar nära varandra, våra kunder och våra underleverantörer. Vår arbetsplats präglas av professionalism, engagemang och respekt. Här finns goda möjligheter för dig att vara initiativrik, att påverka ditt arbete samt att utvecklas vidare. Läs mer om oss på www.bankomat.se.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk