Arbetsbeskrivning
Individ och familjeomsorgen söker nu en administratör.
Om dig:
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning, alternativt högre utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som passande för arbetsuppgiften. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Som person är du lyhörd, har en hög servicekänsla och är lösningsorienterad. Samarbetsförmåga är viktigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor, samtidigt som du också behöver trivas med ett självständigt arbete. Du är noggrann, kan arbeta under tidspress, har förmåga att lära nytt och anpassa dig till den utveckling och förändring som sker.
God IT-vana krävs. I dagsläget använder vi oss bland annat av IT-systemen Pulsen combine
Du behärskar svenska både skriftligen och muntligen.
Dina arbetsuppgifter:
I dagsläget är det dessa arbetsuppgifter som ingår i administratörens uppgifter men förändring kan ske.
• Ha mottagningen genom att svara i telefon, sortera posten och kontrollera socialtjänstens e-post. Lämnar sedan över till 1:e socialsekreterare för hantering av ärenden.
• Vara behjälplig med att boka/avboka besök med klienter och samverkanspartner, boka besöksrum, bilar, resor, tolk etc.
• Scanna in dokument i akt. Ta emot handlingar, journalföra inkomna handlingar, registrera anmälningar/ansökningar.
• Skicka begäran om att inhämta handlingar/information/journaler etc till olika instanser.
• Vara behjälplig med statistik- även till ekonomi och kommunledning.
• Vara behjälplig med loggning i verksamhetssystemet.
• Attestera fakturor.
• Betala vårdfakturor.
• Överlämnar rapporter till ekonomi (ersättningar/ arvoden/omkostnader).
• Handläggning av dödsboanmälan
• Protokollföra och skriva anteckningar vid APT.
• Skriva försättsblad till handlingar till AU/SN.
• Skicka kallelse till SIP, föra SIP-protokoll.
• Vid behov vara med i klientmöten, placeringar etc, skriva utkast till dokumentation i ärenden (som socialsekreterare sedan kontrollerar, godkänner och slut signerar).
Anställningsvillkor:
Tjänsten är ett vikariat på heltid. Start snarast eller enligt överenskommelse t o m 2025-12-31, tjänsten kan förlängas och övergå till en tillsvidareanställning.
Upplysningar:
För mer information om tjänsten kontakta Lena Löpare, tf IFO chef, tfn 076-108 70 41 , e-post:
[email protected]
Facklig kontaktperson:
Johanna Huhtasaari, Vision, tfn 0927 72000, e-post:
[email protected]
Ansökan:
Välkommen med Din ansökan senast 13 juli 2025. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in. Skulle du inte motta en sådan bekräftelse ber vi dig att kontakta oss på
[email protected].
Vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli och det är därför positivt om du kan något av dessa språk.
Då vi är en totalförsvarsmyndighet kan tjänsten medföra krigsplacering.
Mer om Övertorneå
Övertorneås samhällsservice och geografiska läge ger möjlighet att ägna dig åt sådant du vill, inte sådant du måste. Bara för att nämna några fördelar med vår kommun så har vi en enda rondell på 250 000 hektar, kollektivtrafiken är nästan gratis och vi utsågs till Sveriges bästa skolkommun 2020 och 2021 samt årets e-hälsokommun 2024!
Förutsättningarna för att du ska trivas tror vi alltså är väldigt goda! Sugen på att flytta hit? Kolla in Hej Hemby. Genom detta projekt kan du som vill flytta till Övertorneå få hjälp med att förverkliga din dröm.
Vi verkar för en jämställd arbetsplats där vi ser mångfald som en styrka. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.